Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”."— Præsentationens transcript:

1 Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.

2  Alle skoler må og skal implementere Forordningens intentioner, som ”én stor pakke”. Med alle ”pakkens” dele.  Der er stor behov for fælles forståelse af for- ordningen og implementering af den. Det er også vigtigt forandringsprocessen bliver forstået af de enkelte personale og samarbejdende grupper, så de har medansvarlige for implementeringen. Undervisning i skolerne skal følge LFT nr.8 af 21.maj 2002.

3  Der er stor forskel på implementeringen af forordningen.  Så er det vigtigt at de enkelte skoler får den ønskede og passende støtte mht. udviklingsarbejdet.  Der er også behov for at forvaltningen og skolerne bliver bedre til at kommunikere med hinanden. Skolerne i dag

4  Ledelse  Strukture/Organisering  Evaluering  Fællesforståelser hos de enkelte personale og teams Vigtige emner i udviklingsarbejdet

5  Skoleledernes egen motivation og viljen til at videre udvikle kolleger er vigtigt. (Er det Pligt – Nød – Lyst, der får en til at stå op om morgen?)  Inerisaavik ændring strategi mht. skoleudvikling skal sikre at skolelederne og Forvaltningen bliver involveret. (Inerisaavik  Forvaltningen  Skoleleder  Lærere  Elever/Forældre). Ledelse

6  Skolelederne skal sikre medansvar og medindflydelse blandt alle i skolerne mht. udviklingsarbejdet.  Skolernes skal realisere visioner, fagmål, indsatsområder, som samfundet har stillet som krav. Strukture/organinsering

7  Måler er at løbende evaluering hos skolelederne, trinledere, lærere og hos elever bliver med i det daglige arbejde i skolen. Evaluering

8  Der er stor behov for Fælles forståelse for intensionerne i ” Den gode Skole”.  Fælles forståelsen skal gerne belyse/klarlægge, hvad forventninger til forskellige samarbejdsgrupper og de enkelte i skolen er.  Ved at sikre politikkerne følger med i hvad der sker og hvad skolerne ønsker af tiltag, kan/(skal) man opnå godkendelse/anerkendelse fra politikkerne. Så man opnå bevarelse eller undgå yderligere nedskæring af bevillinger. Fælles forståelse

9  Skolerne kan lave projektbeskrivelse med Formål og baggrund.  Flere års målsætninger.  Med tidsplaner for det forskellige opgaver.  Med en ansvarlig for koordinering af skoleudvikling. Projektbeskrivelse


Download ppt "Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google