Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFlemming Andersen Redigeret for ca. et år siden
1
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013
2
Formålet med kommunikationen frem til 1. november 2014 Glat overgang; flest mulige tilmeldinger af borgerne Alle målgrupper skal være velinformerede og føle sig trygge Viden om, at der er hjælp og støtte til dem, der har behov for det
3
Navnet på løsningen Korrekt: Digital Post (om løsningen) den digitale postkasse Forkert: sikker post e-Boks Dokumentboks
4
Forskellen mellem Digital Post og e-Boks Digital Poste-Boks Offentlige myndigheder er afsenderePrivate virksomheder er afsendere TovejskommunikationEnvejskommunikation Tilmelding på borger.dk eller e-boks.dk (tilmeld alle off. myndigheder) Tilmelding på e-boks.dk Obligatorisk pr. 1. november 2014Frivilligt at anvende Kan ”sammenflettes”, så borgeren kun skal tjekke sin digitale post ét sted; på borger.dk eller e-boks.dk
5
Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelsesfasen” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne; presse, netværk og annoncering e-Boks-kampagne for ”tilmeld alt” i samarbejde med Trafikstyrelsen (Virksomhedskampagne (Erhvervsstyrelsen)) Netværkskommunikation Myndigheder (faktaark, baggrundsmateriale – borger.dk/formyndigheder) e-Boks (fx tilføje info i adviseringsmails + på e-boks.dk) Interesseorganisationer (Ældresagen, Dansk handicapforbund m.fl.) It-formidlere – nyt undervisningsmateriale Hjælp til borgerne www.borger.dk/digitalpost (FAQ, trin-for-trin-vejledninger, support- oplysninger) Den digitale postkasse (optimering af tekster i løsningen) Borgerservice og 1881-support
6
Kampagne- og informationsaktiviteter: Digital Post-kampagne (august-oktober 2014); presse, netværk og lokale kampagner, annoncering Bølge 3-kampagne (november 2014 – jan. 2015); presse, netværk og lokale kampagner, annoncering Fortsat fokus på samarbejde og partnerskaber (Ældresagen, Ældremobiliseringen, Dansk Handicapforbund, Dansk Blindesamfund, it-formidlere…) Direkte henvendelse til borgerne: Underretningsbrev til borgere uden en digital postkasse Digitalt underretningsbrev til Digital Post-brugere Påmindelsesbrev, hvis borgeren ikke har været logget på, efter første digitale meddelelse er modtaget Løbende underretningsbreve til 15-årige og tilflyttere Kommunikation og indsatser – overblik (juli 2014 )
7
Netværkskommunikation – borger.dk/for myndigheder Tekster til intern kommunikation/”oplæring” (faktaark, forskellen mellem Digital Post og e-Boks) Tekster til borgerne (fordelene, e-Boks vs. Digital Post, trin-for-trin-guides til tilmelding og send post mv.) Materialer: Ikon, bannerannonce, film, e-mailsignatur mv. Folder til borgere: info og trin-for-trin-guide Idékatalog Hjælp til målgruppe-analyse: statistik over tilmeldte borgere (geografi og demografi) – ligger på digst.dk Deling af myndighedernes egne materialer med andre (inspiration + genbrug)
8
Tak Tina Windeløv Myrhøj Draminsky, twm@digst.dk, 4065 7015 twm@digst.dk
9
Budskabshierarki Tilmeld dig: Opret en digital postkasse – så kan du sikkert, hurtigt og gratis sende og modtage post. Du skal: Fra 1. november 2014 skal du kunne modtage al din post fra det offentlige digitalt. Tilmeld dig på borger.dk/post eller tilmeld dig i din e-Boks. Fordelene: Sikkert, hurtigt, gratis, et digitalt arkiv, hvor som helst – når som helst (når du flytter adresse og er på ferie), intet bliver væk, flet med din e-Boks og få én postkasse. Økonomi: Med Digital Post er du med til at spare det offentlige for op imod 1 mia. om året - penge, som kan bruges på velfærd.
10
Målgrupper e-Boks-brugere (ca. 3,4 mio. – ikke alle aktive) a)Kun tilmeldt private virksomheder b)Tilmeldt offentlige myndigheder (før eDag3) Digital post-brugere (ca. 1,6 mio. – heraf 1,575 mio. tilmeldt e- Boks) a)Tilmeldt alle myndigheder (ca. 1.200.000) b)Tilmeldt nogle myndigheder (ca. 400.000) Ikke-digitale borgere Ældre Unge Handicappede Børnefamilier
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.