Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset."— Præsentationens transcript:

1 Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset

2 ATP-husets ordninger Arbejdsmiljøafgift Finansieringsbidrag og kompensation

3 ATP ATP Ejendomme A/S ATP PensionService A/S ATP’s datterselskaber

4 Forretningsorienteret kompetenceudvikling – et gensidigt bytteforhold – Målrettet kompetenceudvikling Vision Strategier Indsats Handling Kompetencer Værdier Kompetenceplan Perspektivsamtale

5 "Den røde tråd" ATP-husets vision Forretnings- planer Handlings- planer Kompetenceplan og Perspektivsamtale

6 Kompetenceplan Kompetencesamtale Hvilke kompetencer har du? Hvilke kompetencer bidrager du med i jobbet? Hvilke kompetencer skal du udvikle?

7 Kompetenceudviklingen er 3-delt Faglige Sociale Personlige Eks.: forretningskendskab og -forståelse IT-forståelse økonomiforståelse …specifikke faglige kompetencer Eks.: videndeling samarbejde konfliktløsning kommunikation Eks.: engagement innovation forandringsparathed læring

8 Omdrejningspunkter i Perspektivsamtalen ATP-husets Perspektivsamtale Kompetence- plan Feedback Handlings- plan Tilfredsheds- undersøgelser Udvikling Opfølgning Værdier Forretnings- plan

9 Arbejdsopgaver - status i forhold til handlingsplan Fremtidige arbejdsopgaver - i forhold til handlingsplan Jobmæssige ønsker på sigt Samarbejdet med kolleger Samarbejdet med lederen Afrunding af samtalen Indhold i Perspektivsamtalen

10 … hvordan gør min indsats en forskel? Handlingsplan: Resultatmål … Indsats … Indsatsmål … Handling … Perspektivsamtale: Arbejdsopgaver … Fremtidige arbejdsopgaver … Mål og succeskriterier…

11 Kobling mellem kompetenceudvikling og forretningsudvikling Tæt dialog med egen leder skaber større tilfredshed og arbejdsglæde Bedre forankring af virksomhedens værdier Medarbejderen kan se eget bidrag i en større sammenhæng det giver mening! Medarbejdersamtalen og kompetenceudvikling er fastholdelsesfaktorer Hvad virker … hvor gør medarbejdersamtalen en forskel?

12 … "hvad hvis jeg ikke har lyst til at udvikle mig?" Større opmærksomhed på egen person og udvikling er både rart og ubehageligt Medarbejdersamtalen forpligter – begge veje! Medarbejdersamtalen kræver, at vi gør op med konfliktskyheden - det kræver mod! Det er sværere at tale om sociale og personlige kompetencer end faglige kompetencer Den røde tråd kan være svær at skabe for nogle jobfunktioner Stadig flere efterspørger sammenhæng mellem indsats, resultat og løn Hvor har vi stadig udfordringer?


Download ppt "Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google