Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Organisationsudvikling.
Haderslev Andelsbolig Forening til Strømlinet organisation, stillingsbetegnelser Virksomhed – lokalt forankret/ansvarlighed DRIFT OG UDVIKLING Service, erhverv, beboerdemokrati!
2
HAB´s servicestrategi – ”på det vil vi kendes”
3
Hvem skal vi servicere? Hvad er service – god service? Hvem er og hvad kan vi?
4
Hvem er og hvad kan vi? Extended DISC personprofilanalyse
Personlig tilbagemelding Temadage: - administrationen - teknisk afdeling - servicelederne
5
Hvem skal vi servicere? Hvad er service – god service?
Temadagene 2 halve dage i administrationen – med de ”6 tænkehatte”.
6
Hvem skal vi servicere? Beboere Potentielle beboere Beboerdemokratiet
Myndigheder Kunder/samarbejdspartnere
7
Hvad er service – god service?
I administrationen og ”i marken” Personlig Telefonisk Skriftligt Elektronisk
8
Hvor er vi så nu? Efter temadag: Vision & mission 4 serviceværdier
5 prioriterede indsatser med dead-lines
9
Hvad gør vi så? ”Åbner op” og sætter os i kundens sted - 010214
Uddanner vores personale til Service via ekstern Ny fleksibel servicemedarbejder organisation Optimering af beboerdemokratiet Exitpol-undersøgelse via VUC Erhvervsråd Events i byen Samarbejde med ejendomsmægler Bo i centrum Fusioner
10
”Som små kan vi lidt – som stor kan vi mere”
Haderslev kommune 2500 boliger pr 75 årig dame
11
”Som små kan vi lidt – som stor kan vi mere”
Hvorfor står jeg her i dag? 3 års ”erfaring” 213 mio. kr. (136 mio. kr. til renovering) Fremtidsværksted ”Boliggruppe” – etablering af det nye Erhvervsråd Dialog med håndværkere, erhvervsråd, politikere m.m. Boliger andre ikke har – ”lokale penge”
12
”Som små kan vi lidt – som stor kan vi mere”
Hvor er vi i dag? 2 % - nybyggeri – nedrenovering Forpligtende aftale med Haderslev kommune Landsbyggefonden – Varberg - fleksibilitet Næste 10 år: 630 mill. / 370 mill. (indsendt til LBF)
13
”Som små kan vi lidt – som stor kan vi mere”
Hvordan kommer vi i fællesskab videre? Interesse og ønske blandt interessenterne? Arbejdsgruppe – Væksthus Syddanmark HAB som case Drejebog LAG – midler til erhvervsudvikling Opgaven defineres – fælles fodslag
14
Beboerdemokrati Målet: ”Gøre det endnu sjovere og mere effektivt at arbejde med beboerdemokratiet” 5 workshops – september-januar ”Nurse” og opkvalificere de siddende Gør vi det på den ”rigtige” måde. Rekruttering Status efter work-shop 2
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.