Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

EN GOD ANSØGNING En ansøgning bedømmes ud fra 3 vigtige kriterier: Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact ) Gennemførlighed og forankring (Implementation)

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "EN GOD ANSØGNING En ansøgning bedømmes ud fra 3 vigtige kriterier: Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact ) Gennemførlighed og forankring (Implementation)"— Præsentationens transcript:

1 EN GOD ANSØGNING En ansøgning bedømmes ud fra 3 vigtige kriterier: Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact ) Gennemførlighed og forankring (Implementation)

2 EN GOD ANSØGNING Ansøgningen skal være: Klar og præcis i forhold til formål Overbevisende og bæredygtigt koncept Ambitiøs innovativ

3 EN GOD ANSØGNING Det er IKKE en videnskabelig afhandling Ansøgningen skal være: Personlig Entusiastisk konkret De personer der skal bedømme den har både fagkendskab og skal opfylde puljens formål

4 EN GOD ANSØGNING Følg vejledningen – men tænk strategisk Nogle ser kun projektresumeet (udvalg, bestyrelse) Andre ser hele indholdet (sagbehandler) Sørg for at få guldkornene med i resumeet og brug dem i ansøgningen hvor det er muligt. Formål: at give et krystalklart billede af, hvad projektet indeholder og hvor det SKAL støttes.

5 EN GOD ANSØGNING Projektets mål og resultater er omdrejningspunkt for ansøgningen Mål og resultater skal: Være eksplicit relateret til puljens formål og prioriteringer Kunne opnås i projektperioden Være beskrevet målbart og verificerbart Tydelig rød tråd til projektets struktur projektledelsens og partnernes organisering, sammensætning og projektets effekt.

6 EN GOD ANSØGNING 1. Projektindhold Hvilket problem vil I løse Hvilke er hovedresultaterne Hovedudfordringer og håndtering 2. Effekt / resultat Hvem vil få glæde af resultaterne Forventet effekt 3. Implementering Konsortiets kompetencer Management (i trygge hænder)

7 EN GOD ANSØGNING Den ’potentielle effekt’ af projektet – skal sandsynliggøre hvilke resultater projektets gennemførelse kan medføre. Afspejler puljens mål: Hvilken effekt vil projektet have. Skal hænge sammen med kvalitets-afsnittet

8 EN GOD ANSØGNING Kommunikation og udbredelse af resultater Beskriv projektets kommunikationsaktiviteter i løbet af dets løbetid. Aktiviteterne skal have klare formål og være tilpasset forskellige publikum. Aktiviteterne må gerne skabe offentligt og samfundsmæssigt engagement. Udarbejd en kommunikationsstrategi forinden

9 EN GOD ANSØGNING Vær kritiske overfor jeres ansøgning / projekt - sæt jer i bevillingsgivers sted Find styrker og svagheder Lever projektet op til den forventede effekt, puljens krav og målsætninger. Virker resultater og effekt realistisk og troværdig? Hvordan er projektets plan for udbredelse af resultaterne? Hvordan er projektets plan for udnyttelse af resultaterne?

10 Resultater og udbredelse Forklar hvordan resultaterne hjælper til med at opnå den forventede effekt / merrværdi (impact). Identificer målgrupper (slutbrugere, interessegrupper, universiteter, forskningsinstitutioner, ”policy makers”, osv. Definer processen (webside, rapporter, folder, pressemeddelelse, konferencer, udgivelser osv.) Beskriv forankring og udnyttelse af resultater efter endt projekt.

11 EKS. MANAGEMENT OG ORGANISATION – EU PROJEKT

12 Projektledelse og partnere Det skal være tydeligt hvem der har ansvar for hvad. Projektledelse og koordination Hver partners rolle i projektet Partnerskabets kompetencer – samlet som hver enkelt partner. Komplementaritet og balance Og i større projekter vedlægges CV for projektleder og evt. nøglepersoner.

13 BUDGET Et driftssikkert projekt karakteriseres ved gennemskuelighed hvad angår resourccerne: Budget fordelt på partnere og arbejdsopgaver Hvad bringer partnerne med sig ind i projektet (faciliteter, viden, adgang til materialer) Særligt store udgifter skal forklares


Download ppt "EN GOD ANSØGNING En ansøgning bedømmes ud fra 3 vigtige kriterier: Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact ) Gennemførlighed og forankring (Implementation)"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google