Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: " ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)"— Præsentationens transcript:

1  ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)

2  Grænsefladen mellem afsender og modtager  Brugeren skal motiveres til det ønskede formål  Oplyses  Køb  Holdningsændring  Etc.  Brugeren er utålmodig

3  Grafik  Struktur  Sprog

4  Amazon.com motiverer til køb ved at tilbyde relevant information.  ”Kunder som købte denne varer, købte også”

5 Grafisk virkemiddel Sproglig virkemiddel Strukturelt virkemiddel Funktionelle behov Strategi 1: Gør det synligt og simpelt Strategi 4: Skriv forståeligt og kortfattet Strategi 7: Gør grundstrukturen enkel Behov for relevans Strategi 2: Vær illustrativ Strategi 5: Skriv noget relevant Strategi 8: Vis information på rette tid og sted Emotionelle Behov Strategi 3: Vælg en passende grafisk stilart Strategi 6: Vælg en passende skrivestil og genre Strategi 9: Skab en god historie

6 Rød

7  Kærlighed  Revolution  Raseri  Advarsel  Glæde  MEN! farven udtrykker også:  Aktivitet Spænding   De dybere røde farver opfatter vi ofte som eksklusive farver, der blandt andet udtrykker magt.   Herhjemme er det farven for kærlighed, men betyder også fare, stop og brand. Det er den farve der mest tiltrækker øjet. Vælger man en knaldrød, skal man passe på den ikke bliver for dominerende. Bruges farven korrekt kan sammensætningen være utrolig smuk og levende. Blå

8  Ro  Afslappethed  Stabilitet  Kvalitet  Troværdighed  men er også den farve, man forbinder med:  Tristhed og melankoli.  Blå giver ofte en fornemmelse af åbenhed og vidde.  Blå er en maskulin farve, kølig og behersket.  stabilitet, godkendelse, tradition og kvalitet. Grøn

9  Grøn er håbets farve, som er beroligende og symboliserer:  Ungdom og friskhed. Men grøn er også misundelsens farve.  Grøn ejer den blå farves kølighed og lyset fra den gule. Orange

10  Orange er glædens farve og symboliserer  Varme  Livskraft  Hidsighed  Styrke og energi.  Provokation  Kreativitet  Det kan være en meget dominerende farve, som ved brug på meget store flader, virker overvældende.  Farven udstråler sikkerhed, selvrespekt, spontan og livsnyder Sort

11  Sort er en elegant farve, som - når den bruges til at understrege detaljer i et rum -, kan give et meget sofistikeret indtryk.  Dog forbindes den sorte farve ofte med død og sorg.  Stikord: depression, balance, elegance, opsugende, skjulende, genfødsel, beskyttelse, viljestyrke, maskulinitet, ondskab, forbud, uheld, hemmelig, skjult, oprør, kaos, pessimisme.

12  http://www.telenor.dk/ http://www.telenor.dk/  http://www.maersk.com/Pages/default.aspx http://www.maersk.com/Pages/default.aspx  http://www.nordea.dk/ http://www.nordea.dk/  http://www.nykredit.dk/ http://www.nykredit.dk/  http://danskebank.dk/en- dk/Pages/default.aspx http://danskebank.dk/en- dk/Pages/default.aspx  http://www.jyskebank.dk/forside/nykunde/ 207944.asp http://www.jyskebank.dk/forside/nykunde/ 207944.asp

13  http://coop.dk/ http://coop.dk/  http://www.dongenergy.dk/Pages/portalfors ide.aspx http://www.dongenergy.dk/Pages/portalfors ide.aspx  http://www.dsb.dk/ http://www.dsb.dk/  http://www.ibm.com/dk/da/ http://www.ibm.com/dk/da/  Kilde: Motiverende design  Jens Hofman Hansen  ISBN 87-7887-286-3  Farve kilde: dansk -reklameguide.dk dansk -reklameguide.dk


Download ppt " ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google