Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAlexander Bjerre Redigeret for ca. et år siden
1
Hvad vej skal vi?
3
Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED
4
Hotellet
5
Hvad så nu? FUCK
6
Relation relation relation Tydelig kontekstafklaring. Mange UMAEBED (især drengene) har alt for mange bolde i luften, men har svært ved at overskue bare en enkelt. Derfor skal konteksten også tydeliggøre og stå mål med et fokus de er istand til at reflektere over
7
Første skridt er at få dem til at danne en realistisk vision. At få dem til at sige "jeg vil dit og dat fordi...." at skabe den indre motivation Husk at man ikke kan synes forkert
8
Det handler om motivationens tre dele: ønsket om forandring (vil - vil ikke), Håbet om at forandring er mulig (kan - kan ikke) og Paratheden til forandringen (prioriterer - prioriterer ikke)
9
UMAEBED læring bygger meget på at tillægge sig vaner, man gør som den ældre i respekt for patriakken og uden at forholde sig kritisk til om det er det mest hensigtsmæssige Derfor vil mange UMAEBED være i uoverensstemmelse mellem familiens vaner, ønsker og mål
10
Det er vigtigt at den UMAEBED selv bearbejder og kan sætte ord på forskellen mellem sine nuværende vaner og sine ønsker for nutiden og fremtiden
11
Modstand er et signal. Vær opmærksom på hvilken modstand den unge giver udtryk for. Modstand er ikke udtryk for usamarbejdsvillighed
12
Hav styr på samtaleteknikkerne. Har gode erfaringer med åbne spørgsmål og især forandringsudsagn.(det vi siger tror vi på)
13
Skalaspørgsmål, metaforer og billeder har jeg også gode erfaringer med
14
Vær anerkendende i hele forandringsprocessen: før- overvejelse, overvejelse, beslutning, forberedelse, handling og vedligeholdelse. Der opstår frafald eller tilbagefald i alle niveauer af processen. Husk også der, at være anerkendende
16
Det kan lade sig gøre
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.