Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBirthe Kristoffersen Redigeret for ca. et år siden
2
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed
3
Vi sætter ekstra fokus på: at arbejde med det det gode skolemiljø at arbejde med god adfærd og respektfulde relationer mellem eleverne og lærerne at arbejde ud fra en antimobbestrategi at have forståelige ordensregler
4
Det gode skolemiljø Vision: people school / international skole følge med udviklingen i samfundet en af de bedste skoler, som inspirerer / efterlignes af andre skoler alle er glade for skolen og anerkender hinanden som ligeværdige løfte i flok læring ikke kun for testning ”et godt sted at være – et godt sted at lære”
5
God adfærd og respektfulde relationer mellem personalet og børnene/de unge Vision: god information og kommunikation alle respekteres for det, de er plads til alle tillid alle føler sig værdifulde assertiv tilgang (jeg er ok – du er ok) mennesket først
6
Antimobbestrategi Vision alle føler sig trygge hurtig indgriben (for)- forståelse magt bruges – men misbruges ikke nul-tolerance diskuteres
7
Ordensregler Vision: plads til alle udvise respekt / respekt for omgivelserne deltage aktivt og positivt godt selvværd og indre styring basis for tillid – når den er der, så skabes tryghed skolen fremstår udadtil og indadtil som præsentabel og autentisk
8
S ØNDRE S KOLE – G RINDSTED – VÆRDIREGELSÆT 2012 Poesi om trivsel - Et barn, som kritiseres, lærer at fordømme - Et barn, som får klø, lærer at slås - Et barn, som hånes, bliver genert - Et barn, som udsættes for ironi, får dårlig samvittighed - Et barn, som opmuntres, lærer selvtillid - Et barn, som mødes med tolerance, lærer at påskønne - Et barn, som oplever fair play, lærer retfærdighed - Et barn, som oplever tryghed, bliver tillidsfuldt - Et barn, som er elsket, lærer at føle kærlighed til hele verden
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.