Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAksel Kirkegaard Redigeret for ca. et år siden
1
Fairtrade Business Brunch 2010 Dansk Erhverv
2
Ansvarlighed – hvorfor er det interessant for virksomheder? Attraktivt for medarbejdere 90% Bedre omdømme 83% Leve op til forbrugernes krav 72% Leve op til samarbejdspartneres krav 69% Det kan betales sig/øget omsætning 65% Bedre relationer til det politiske/adm. system 46% Kilde: Dansk Erhvervs medlemsanalyse, september 2009
3
Højt kendskab til Fairtrademærket Capacent for Dansk Erhverv, januar 2010
4
Hvem køber Fairtrade? KønProcent Kvinder47% Mænd35% Region Hovedstaden47% Sjælland44% Syddanmark33% Midtjylland41% Nordjylland33% Husstandsindkomst Under 300.000 kr.38% 300.000-499.999 kr.37% 500.000-699.999 kr.41% 700.000 kr. +53% Politisk tilhørsforhold V-K-O33% S-SF-R-EL49% Capacent for Dansk Erhverv januar 2010
5
Fairtrade købes primært i supermarkedet Capacent for Dansk Erhverv, januar 2010
6
Baggrundsviden og tilgængelighed betyder meget Capacent for Dansk Erhverv, januar 2010
7
Bæredygtige varer bør højst koste 10 % mere Capacent for Dansk Erhverv, januar 2010
8
Markedet er derude Der er et marked derude – men nogle forbrugere er nemmere at få fat i end andre…
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.