Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Wischmann Innovation ©

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Wischmann Innovation ©"— Præsentationens transcript:

1 Wischmann Innovation ©
PLANLÆGNING i 7 trin

2 1. Hvem er vi i dag? En organisation opstår ikke uden videre. Der står altid mennesker bag. Og en idé, et ønske eller en grundtanke. Lav en SWOT-analyse med fokus på stærke og svage sider, foreningens muligheder og trusler.

3 2. Hvad vil vi i morgen? Om 5 eller 10 år? Vil vi konsolidere eller ekspandere? Ud i fra svarene blir I enige om en vision. Den skal være kort, præcis, let at forstå og let at huske. Visionen skal være værd at stræbe efter. Næsten uopnåelig og samtidig realistisk.

4 Vi skal være byens bedste forening inden 2008
Vision: Vi skal være byens bedste forening inden 2008 Mål Tiltag Tid Hvem 1 2 3

5 3. Hvordan skal vi nå målet? Opstil mål under visionen. Fyrtårn som viser vej. Tag udgangspunkt i SWOT-analysen. Gør noget ved de svage sider, hav fokus på de stærke sider og udnyt mulighederne. Brug et nyt skema for hvert mål!

6 Vi skal være byens bedste forening inden 2008
Vision: Vi skal være byens bedste forening inden 2008 Mål Medlemsfremgang via de bedste medlemstilbud inden april 2005 Tiltag Tid Hvem 1 2 3

7 4. Hvad skal vi gøre for at nå målet? Formuler tiltag for at nå målet. Konkrete skridt på vejen.

8 Vi skal være byens bedste forening inden 2008
Vision: Vi skal være byens bedste forening inden 2008 Mål Medlemsfremgang via de bedste medlemstilbud inden april 2005 Tiltag Tid Hvem 1 Gennemgang af foreningens aktuelle form og fremtidige behov 2 Lave en plan for medlemstilgangen 3 Opstil nye medlemstilbud og undersøg finansiering …osv…

9 5. Hvornår skal vi nå målet? Sæt en tidsfrist for hvert tiltag. Det gir bedre retning mod målet og sikrer fremdrift. Gør en person ansvarlig for hvert punkt.

10 Vi skal være byens bedste forening inden 2008
Vision: Vi skal være byens bedste forening inden 2008 Mål Medlemsfremgang via de bedste medlemstilbud inden april 2005 Tiltag Tid Hvem 1 Gennemgang af foreningens aktuelle form og fremtidige behov April 2004 Peter 2 Lave en plan for medlemstilgangen Maj 2004 Anne 3 Opstil nye medlemstilbud og undersøg finansiering Bestyrelsen …osv…

11 6. Synliggør visionen! Sørg for, at planen bliver brugt aktivt og ikke havner nederst i skuffen. Planen må gennemgås jævnligt, så det daglige arbejde hele tiden retter sig mod visionen. Brug visionen som motivation, under oplæring og i markedsføring.

12 7. Vi havde en vision – nu er den virkelighed! En skønne dag er visionen blevet til virkelighed. Forkynd det for verden! Dagen efter inviterer I til en ny analyse. Hvem er vi nu? Hvad vil vi?

13 Vi skal være byens bedste forening inden 2008
Vision: Vi skal være byens bedste forening inden 2008 Mål Medlemsfremgang via de bedste medlemstilbud inden april 2005 Tiltag Tid Hvem 1 Gennemgang af foreningens aktuelle form og fremtidige behov April 2004 Peter 2 Lave en plan for medlemstilgangen Maj 2004 Anne 3 Opstil nye medlemstilbud og undersøg finansiering Bestyrelsen …osv… …en del af foreningens handlingsplan for 2004!


Download ppt "Wischmann Innovation ©"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google