Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen."— Præsentationens transcript:

1 Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen

2 Dagsorden 10.30 – 12.00Introduktion Inspiration Interessenter, mågrupper og modtagergrupper 12.00 – 12.30Frokost 12.30 – 16.00Kommunikationsstrategi Ved…

3 Lotte Hansen Direktør GCI Mannov, PA – Public Affairs Erhvervsredaktør Politikken Jersild og Spin Strategisk -politisk presserådgiver i kommunikationsfirmaet Advice Pressechef Forbrugerrådet Pressesekretær Økonomi- og Erhvervsministeriet Pressesekretær By- og Boligministeriet

4 Kommunikationsnetværket

5

6

7 …..i 2010 ?

8 Synlighed og udvikling Foreningspris - vind 10.000 kr. - profiler din forening - inspirer andre foreninger - senest 21. oktober - duf.dk/foreningspris

9 Synlighed og udvikling Foreningspris

10 KV 2009 30 kommuner 49.000 unge Primært 16-17-årige 1,9 mio. kr. Synlighed og udvikling Prøvevalg

11 KV 2009 30 kommuner 49.000 unge 1,9 mio. kr.

12 KV 2009 Prøvevalgskoncept Konceptstyring af kommunernes planlægning af prøvevalg ift.: (1) inddragelse af DUFs medlemsorganisationer og de lokale uddannelsessteder, (2) sikringen af autencitet og ikke mindst (3) sikringen af en høj valgdeltagelse, Koncept for prøvevalget er tilsendt alle interesserede kommuner. Se Konceptpapiret på www.duf.dk/valgret

13

14 Synlighed og udvikling Historier via DUF

15

16

17 Interessenter, målgrupper og modtagergrupper - forberedelse til kommunikationsstrategi

18 Kommunikationsstrategi - alt kommunikerer - alt har en modtager - al kommunikation er relationer

19 Kommunikationsstrategi Opgave den næste time 1. identificer din organisations interessenter 2. identificer din organisations modtagergrupper 3. identificer din organisations målgrupper

20 Kommunikationsstrategi 1. identificer din organisations interessenter Metode: tænk i kategorier som medlemmer, markedet, staten, politiske system, civilsamfundet, forskning/uddannelse, internationalt osv.

21 Kommunikationsstrategi InteressenterKategoriFjern/tætMålgruppeModtager

22 Kommunikationsstrategi

23

24 Modtagergruppe og målgrupper

25

26

27

28


Download ppt "Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google