Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases."— Præsentationens transcript:

1 Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases

2 PELVIG & PELTZ Vores kerne: Procesorienteret markedsføring - analyse af markedssituationen samt fastlæggel- se af handlingsplan og gennemførelse Vores målsætning: Markedsføringen er forankret i virksomhedens strategi samt økonomiske og personalemæssige ressourcer Vores målgruppe: Små og mellemstore teknologivirksomheder.

3 Processen Strategi Evaluering Gennem- førelse Handlings- plan Fokus- områder

4 Problemstillinger Fastholdelse af kunder * Kommercialisering af nye produkter/ydelser Udvikling af nye markeder/kundegrupper Mersalg til eksisterende kunder Udbredelse af kendskab til virksomhed * Udvikling af markedsføringsstrategier Fusioner ml. 2 eller flere virksomheder *

5 Case 1; Fastholdelse af kunder Kunde: Komponentsalg indenfor dataopsamlingsudstyr Problem: Ingen eller sparsom med markedsføring overfor eksisterende kunder, førte til øjeblikkeligt fald i salget på 50-70% Løsning: Outsourcing af marketingfunktionen (1 dag ugentlig) med udgangspunkt i en handlingsplan indeholdende en række fastlagte aktiviteter. Resultat: Salget steg til normalt niveau indenfor 3-4 måneder

6 Case 2; Udbredelse af kendskab Kunde: Leverandør af bredbåndsløsninger til amter/kommuner Problem: Øge tilgang af nye kunder vha. større synlighed på markedet Løsning: Analyse af markedet med det formål at lave en handlingsplan. Resultat: Analysen viste, at der var kraftige strukturændringer i konkurrencesituationen, som de ikke var opmærksomme på. Handlingsplanen blev korrigeret i forhold hertil.

7 Case 3; Fusioner ml. virksomheder Kunde: Leverandør af IT og infrastruktur Problem: Ønskede at markedsføre sig mere, men manglede koncept, der samler de løbende opkøb af nye virksomheder. Løsning: Udvikling af forretningsidé og strategi med udgangspunkt i nuværende ressourcer og virksomhedens vision. Handlingsplan. Resultat: Samlet koncept, definition af fokusområder samt handlingsplan

8 Markedsføringsplanlægning Definition af markedsføringstiltag Tidsplanlægning Budgetplanlægning Opgavefordeling Målsætninger Fordi det giver jer ro til at fokusere på jeres kernekompetencer

9 Gennemførelse og resultater Gennemførelse: Overholdelse af tidsplan Overholdelse af budgetter Indsamling af data Resultater: I forhold til målsætningerne Generel evaluering Opbygning af historik

10 Processen Strategi Evaluering Gennem- førelse Handlings- plan Fokus- områder Markedsanalyse Outsourcet marketingfunktion DM News Telemarketing Annoncer Målsætninger Historik

11 Spørgsmål ?


Download ppt "Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google