Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening."— Præsentationens transcript:

1 Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2 Vollsmose Gellerup Tingbjerg Mjølnerparken Rosenhøj Vapnagård Askerød Tåstrupgård Egedalsvænge Vejleåparken Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening 6.411 3.627 3.151 2.015 1.230 888 736 672 267 215 Så meget har udvalgte boligområder været omtalt i det seneste år:

3 Medierne er vores spejlbillede Aviserne skriver præcis det, vi gerne vil læse. Hver lille historie er i medierne fordi, der er en efterspørgsel. Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

4 Det vil vi læse, se og høre Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5 Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

6 Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

7 Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

8 Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Aktualitet Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

9 Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Aktualitet Følelser Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

10 Konkurrencen skaber medierne Udbuddet af medier er enormt. Det gør konkurrencen mellem medierne benhård. Rammer de ikke det forbrugerne gerne vil have. Så dør de. I 1930’erne var der 150 dagblade i Danmark. I dag er tallet under 40. Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

11 Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

12 Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: jeres forhold til pressen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

13 Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: jeres forhold til pressen jeres håndtering af situationen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

14 I det daglige arbejde… Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

15 1. Dyrk jeres relation til pressen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

16 1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

17 1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

18 1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager inviter dem indenfor, når muligheden byder sig Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

19 1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager inviter dem indenfor, når muligheden byder sig vær åben – ikke slesk Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

20 Når lokummet brænder … Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

21 2. Handl hurtigt Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

22 2. Handl hurtigt det går sjældent over Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

23 2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

24 2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

25 2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! tænk før I taler Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

26 2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! tænk før I taler timingen er vigtigste faktor Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

27 3. Sæt holdet Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

28 3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

29 3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

30 3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen hvem udtaler sig? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

31 3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen hvem udtaler sig? afvente - eller selv tage kontakt? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

32 4. Saml viden – få styr på fakta Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

33 4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

34 4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

35 4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? hvad er kronologien? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

36 4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? hvad er kronologien? hvad er den aktuelle status på sagen? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

37 5. Beslut hvad jeres budskab er Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

38 5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

39 5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

40 5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

41 5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

42 5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) lav ”kontrakt” med journalisterne Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening


Download ppt "Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google