Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013."— Præsentationens transcript:

1 Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013

2 Formål og mål Formål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med fokus på 9 bølge 2-løsninger samt Digital Post Informere om, at digital kommunikation er nemt og trygt Sikre ændret adfærd til digital kommunikation – hen mod målet i Digitaliseringsstrategien om, at 80 procent af kommunikationen med det offentlige på udvalgte områder, foregår digitalt i 2015. Mål: Evalueringen af kampagnen i 2012 viste, at 40 pct. af de adspurgte efterfølgende var vidende om overgangen til fuld digital kommunikation med det offentlige. Dette tal skal stige til 50 pct. med afviklingen af kampagnen i 2013.

3 Lancering af kampagnen
I år rykkes lanceringen af kampagnen til uge 48 (mandag den 25. november), hvilket skyldes, at der afvikles kommunalvalg i uge december 2013 træder loven i kraft – 26 nye serviceområder bliver obligatoriske.

4 Centrale og overordnede kommunikationsmæssige valg
Fokus på de tre budskaber med et budskabshierarki: Det overordnede budskab om, at det offentlige bliver mere digitalt 2) Digital Post og 3) Løsningsspecifikke budskaber om de ni prioriterede løsninger i bølge 2.

5 Din kontakt med det offentlige starter på nettet
”Borger.dk er din indgang til det offentlige. Her finder du information og betjener dig selv hurtigt og sikkert. Du har din egen digitale postkasse, hvor du kan sende, modtage og gemme post fra det offentlige. Og du er altid først i køen, når du fx skal vælge læge, anmelde cykeltyveri, se din skat eller bruge andre offentlige services. Gå på borger.dk”

6 Prioriterede løsninger:
Ansøgning om støtte til hjælpemidler Erklæring om faderskab Anmeldelse af udrejse af Danmark Anmeldelse af cykeltyveri Anmeldelse af rotter Navngivning og navneændring Meddelelse om valg af læge Se din skat - ret forskudsopgørelsen og årsopgørelsen Ægteskabsbetingelser (vielse/partnerskab) Digital Post

7 Kampagnens struktur Tre primære indsatsområder – der supplerer hinanden Medieindsats Presseindsats Netværks- og myndighedsindsats. Borger

8 1. Medieindsatsen Online-kampagne og en filmproduktion
Målgrupper eksponeres i relevante situationer Facebook for kampagnens aktiviteter og deltagere facebook/startpaanettet

9 2. Presseindsats De gode historier skal i pressen, nationalt og lokalt
Artikler, opsøgende arbejde og PR-aktiviteter Assistance og skabeloner til pressemeddelelser ift. lokal omtale Borger

10 3. Netværkskommunikation
Lokale kommunikation via bl.a. materialer, kurser, vejledning og aktiviteter i hele landet Digitaliseringsstyrelsen assisterer via skabeloner, materialer, tekster, idekatalog, national medieindsats mv. Kontakt os gerne. Borger

11 Samlet set - kampagnens elementer:
Din kontakt med det offentlige starter på nettet Bølge 2 Film Facebook Annoncering Events/aktiviteter Netværk PR Filmen skal anvendes i medieindrykninger, via myndigheders hjemmesider, til events, Facebook mm. Visning af kampagnens aktiviteter, deling af viden, invitationer til aktiviteter, visning af billeder og historier. Presseindsats - i form af artikler og kronikker, som sætter digitaliseringen ind i et større billede og viser de positive sider Annoncering - online på relevante specifikke sider og visning af film mv. Ambassadørnetværk i form af biblioteker, digitale ambassadører og andre, der kan hjælpe budskaberne på vej. Alliancepartnere i form af myndigheder, som ejer og driver løsninger Events skal skabe opmærk- somhed lokalt og generere indhold til redaktionelle historier og sociale medier 11 © Copyright

12 Kampagnens materialer
Foldere – én handlingsanvisende om bølge 2 løsningerne, én om Digital Post og én om at få hjælp Plakater – én om Digital Post og én generel Video- og trin for trin guides til udvalgte løsninger Onlinebannere til webkampagnen og hjemmesider Film til visning nationalt, i OBS, infoskærme mv. Merchandise til uddeling; nøgleringe(borgerservice) og tasker (biblioteker) Materialer via ’For myndigheder’ på borger.dk: Idékatalog – med uddybende eventbeskrivelser Skabeloner til pressemeddelelser, hjemmesidetekster Præsentationsmaterialer med redigerbare skabeloner Faktaark om kampagneløsningerne Ikoner med fotos til lokal anvendelse

13 Idékatalog - aktivitets/event oversigt
Konkrete uddybende beskrivelser med huskelister Tre eventbeskrivelser er ved at være klar: Unge-indsats på uddannelser (borgerservice) Jule/vinter Seniorsurf (biblioteker) Digitalt generationsmøde (bibliotek og borgerservice) (Se eksempel)

14

15 Vi ser gerne, at I bidrager til at:
Informere om kampagnen på hjemmesider, kataloger og nyhedsbreve Melder jeres aktiviteter ind – gerne alle også små Sender input til Facebook/startpaanettet og sender til kampagnens mail: Benytter de fællesoffentlige materialer Melder ind hvordan jeres myndighed bidrager Alt betyder meget.

16 De nye ikoner er færdige samt Digital Post folder og plakater – vi lægger løbende op på For myndigheder.

17 Faktaark om løsningerne til medarbejdere

18 Digitalt generationsmøde - 8. oktober
Silkeborg Højskole: ”Teknologiens betydning i hverdagen på tværs af generationer” Lisbeth Dahl og Caroline Dahl, barnebarn i paneldebat Eftermiddag med workshop Unge lærer ældre og omvendt Dokumenteres og lægges på Facebook – til inspiration for andre

19 Tidsplan Uge 25-41: Tilrettelæggelse og produktion af materialer og film Uge 36: Digital Post-folder og faktaark om Digital Post Uge 41: Offentliggørelse af medieplan Uge 41-45:  Tryk og pakning af fysiske materialer til netværk Uge 40-44: Materialer lægges løbende på For myndigheder, så de kan indgå i myndighedernes planlægning Uge 46: Distribution af fysiske materialer til netværk (borgerservicecentre og biblioteker m.fl.) Uge 48-5:  Kampagnen skydes i gang 25. november og kører frem til og med 31. januar 2014. Uge 48-5: Der afholdes kurser, aktiviteter m.m. i borgerservice, på biblioteker, organisationer m.v. Uge 5-12:  Effektmåling og evaluering af kampagnen.

20 Yderligere information:
Henriette Eskelund: Facebook/startpaanettet Husk: ”For myndigheder” på borger.dk.


Download ppt "Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google