Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 [Anders’ Firma] Forretningsplan. 2 Mission Statement At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 [Anders’ Firma] Forretningsplan. 2 Mission Statement At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed."— Præsentationens transcript:

1 1 [Anders’ Firma] Forretningsplan

2 2 Mission Statement At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed bliver udviklet og opdateret i forhold til virkeligheden, så ingen mennesker mangler ballast til at turde og livskvaliteten øges. At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed bliver udviklet og opdateret i forhold til virkeligheden, så ingen mennesker mangler ballast til at turde og livskvaliteten øges.

3 3 Team medlemmer Kunde: Kunde: - I første produktion findes en kunde som er interesseret i et specifikt område, hvortil første produktion så udarbejdes. Projektleder: Projektleder: - Undertegnede, som har et solidt teoretisk fundament for projektledelse og desuden arbejdet med et lignende projekt i 6 måneder. Programmør: Programmør: - Nyuddannet fra universitet, som søger store udfordringer og at oparbejde erfaring. Grafiker: Grafiker: - Minimum mellemlang uddannelse og gerne med flair for bygninger og ikke organiske objekter. Forfatter/leveldesigner: Forfatter/leveldesigner: - F.eks. spilintesseretHum. Inf.’er. der søger væk fra reklamebranchen for at lave noget som gør en forskel på det menneskelige plan.

4 4 Erfaring i teamet Akkumuleret erfaring: Akkumuleret erfaring: 4 års erfaring med journalistik. (2+2) 2½ års marketingserfaring. (½+2) 6 måneder med projektledelse. 3 års erfaring med at forfatte tekster. (1+2) 4 års erfaring med design af bygninger. 2 års programmering 1½ års leveldesign (½+1)

5 5 Markedet Markedet før: Markedet før: - Psykolog, familie, køreplaner, tv Markedet nu: Markedet nu: - Rejseplanen.dk, Krak mv., internetfora Markedet i fremtiden: Markedet i fremtiden:- Diskuter de ændringer i markedssammensætning, forbrugsmønstre, omkostninger, konkurrence mm. der er afgørende for din virksomheds succes.

6 6 Muligheder Problemer og muligheder Problemer og muligheder - Teknologien vil fortsat udvikle sig med raketfart, så vi skal lave løsninger der hutigt kan overføres til de opgraderinger vores partnere laver. - En stor del af målgruppen har ikke megen erfaring med at betjene en computer, nogen som vil ændre sig i fremtiden. Det bør dog være et mål, at efterligne virkeligheden og ikke bare bare standard computerinterface til styring. -Nogle af de centrale funktioner, såsom det at bevæge sig rundt i byen er allerede udviklet meget af f.eks. Google.

7 7 Forretningsideen Genbrug af eksisterende software (Rejseplanen, Microsoft Virtual Earth), hvor vi skal lave nogle værktøjer til nemt at designe verdenen. Genbrug af eksisterende software (Rejseplanen, Microsoft Virtual Earth), hvor vi skal lave nogle værktøjer til nemt at designe verdenen. Scrum-metoden til projektstyring, hvor der hver måned laves en funktionel udgave af programmet og kunden bestemmer, hvilke funktioner, der skal proriteres. Scrum-metoden til projektstyring, hvor der hver måned laves en funktionel udgave af programmet og kunden bestemmer, hvilke funktioner, der skal proriteres. Brugergruppe bestemmes af vores kunder og programmet bliver derfor løbende udvidet. Brugergruppe bestemmes af vores kunder og programmet bliver derfor løbende udvidet.

8 8 Konkurrenter Google Earth, Rejseplanen.dk o.lign., psykologer, sagsbehandlere. Google Earth, Rejseplanen.dk o.lign., psykologer, sagsbehandlere. Konkurrencen fra navigationsprogrammerne er kun på en lille del af vores produkt, og vores produkt skal slet ikke sælges som en konkurrent til dem. Konkurrencen fra navigationsprogrammerne er kun på en lille del af vores produkt, og vores produkt skal slet ikke sælges som en konkurrent til dem. Psykologer, sagsbehandlere. Her vil vi nærmere sælge produktet som et supplement. Derudover vil vi argumentere for, at vi får fat i folk som ikke vil kontakte andre for at få hjælp. Vi vil være billige og koster ikke per kunde, men en fast abonnementspris. Psykologer, sagsbehandlere. Her vil vi nærmere sælge produktet som et supplement. Derudover vil vi argumentere for, at vi får fat i folk som ikke vil kontakte andre for at få hjælp. Vi vil være billige og koster ikke per kunde, men en fast abonnementspris.

9 9 Mål Mål og delmål Mål og delmål –Prototype efter første måned, brugbar version til kunde efter 6 måneder, efter 9 måneder er der udviklet værktøjer, så det ikke kræver teknisk viden at kunne producere indhold til platformen. – At være producent for alle landets kommuner efter 5 år på simulation af områderne offentlig service og transport. –At have udviklet en kommerciel version, hvor firmaer kan tilføje egne butikker, virksomheder og services efter 3 år. – At være eneleverandør til kommunerne. At være først på markedet med den kommercielle version og firmanavnet skal være det, som gennemsnitsdanskeren forbinder med den service.

10 10 Økonomi – opstarten inkl. første år Opstart inkl. første årOpstart inkl. første årHoldet: Stilling Mnd. Udgift Årlig udgift Projektleder16.000192.000 Grafiker24.000300.000 Programmør28.000336.000 Forfatter28.000336.000 Ialt96.0001.152.000

11 11 Økonomi – opstarten inkl. første år UdstyrAnskaffelse Mnd. udgift Lokale på 5th floor 30006300 Computere24.0002000 Programmer (1*Maya, 4*unity, 4*windows 18.0000 Møbler30.0000 Madordning03500 Arrangementer o.a. 02000 I alt 75.00013.800

12 12 Ressourcer til rådighed Mødelokaler, 4 computere, internet, udskrivning/kopiering, post, telefon. Sekretær- og pedel-funktioner generelt. Mødelokaler, 4 computere, internet, udskrivning/kopiering, post, telefon. Sekretær- og pedel-funktioner generelt. Man power (human ressource) Man power (human ressource) Ressource behov generelt. Ressource behov generelt. –Finansiel, markedsføring ect. Anskaffelser Anskaffelser –Produkter, services, maskinel der skal stilles til rådighed

13 13 Risiko og muligheder Risiko Risiko –Redgør for projektets risiko Imødegå risci Imødegå risci –Hvorledes håndteres disse ? Muligheder Muligheder – Når planen lykkedes hvad er så “pay off”

14 14 Key Issues Nu Nu –Samarbejde/Licens hos microsoft/google og en af vejviserne. Finansiering til første år. Langsigtet Langsigtet –Opstil de spørgsmål/problemer der fordrer en afklaring på længere sigt. Hvad er konsekvensen af udsættelser Hvad er konsekvensen af udsættelser –Dette afsnit er vigtigt, da det beskriver noget om ideens “følsomhed”.


Download ppt "1 [Anders’ Firma] Forretningsplan. 2 Mission Statement At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google