Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKaj Lauritsen Redigeret for ca. et år siden
1
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek
2
2 Agenda for dagen 9.00-9.30 Præsentation af Small Business Specialist partner konceptet v/ Lotte Rahbek, Microsoft Danmark 9.30 – 10.15 Salgs- og marketingaktiviteter i det kommende år v/ Gitte Casparij, Microsoft Danmark 10.15 – 10.45Pause 10.45 – 11.15Uddannelseskoncept til Small Business Specialist v/ Søren K. Pedersen, Microsoft 11.15- 11.45FLC Danmarks erfaringer efter 1 år som Small Business Specialist v/ Torben Høiberg, Salgschef FLC Denmark 11.45 – 12.00Sådan kommer du i gang! v/ Lotte Rahbek, Microsoft Danmark 12.00 Frokost – med mulighed for at tale med uddannelsespartnerne og vores distributører
3
3 Salgsresultater for de sidste 12 måneder Microsoft vokser salget til de mindre virksomheder Microsoft Office vokset 20% - Office 2003 på 32% af alle nye PCer Microsoft Office på 35% af PCer Microsoft Windows vokset 8% - XP på 79% af alle nye PCer Én af de laveste piracy rates i verden: 27% Windows Server vokset 5% - SBS vokset 35% i units MBS C5 vokset 15% - 5.800 nye kunder på C5 Microsoft forventer fortsat vækst – og vil fortsat fokuserer på at drive salgskampagner Microsoft XP Microsoft Small Business Server 2003 Microsoft Office 2003 MBS C5 4.0 lancering
4
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS
5
5 Small Business Specialist blev lanceret!
6
6 Small Business Specialist seminarer var solgt ud!
7
7 “Jeg har ledt efter områder, hvor jeg kan adskille mig fra de store partnere.” “Dette er det rigtige program på det rigtige tidspunkt. Ser frem til at få SBSC synliggjort overfor kunderne sammen med Microsoft.” “Jeg er glad for at en så stor virksomhed, som Microsoft vil hjælpe så lille en partnervirksomhed som min…” “Jeg vil indmelde mig i Small Business Specialist community, så snart jeg er tiltage på kontoret.” Partner udtalelser!
8
8 Hvad skrev pressen!
9
9 Detail butikker IT for- handlere Dell Hvor handler de mindre virksomheder it? Web butikker
10
10 Hvad siger kunderne og partnerne? Kunder Vi ønsker: at handle ét sted at købe løsninger at kunne finde den rigtige partner med de rigtige kompetencer Partnere Vi ønsker: at fastholde vores kunder og finde nye kunder at uddanne os løbende at kunne tilbyde løsninger at arbejde tættere med Microsoft
11
11 Derfor.. Small Business Specialist Community Målet At etablere et globalt program, med titel Microsoft Small Business Specialist At programmet henvender sig til forhandlere, hvis salgsfokus er de mindre virksomheder Forretningsforståelse At have en community af forhandlere, som har forretningsforståelse for mindre virksomheders behov Kompetencer Udbygge salgsmæssige og tekniske kompetencer Drive salgsaktiviteter i samarbejde med SBSC partnere Salg- og marketingsupport fra Microsoft og distributørerne Synliggøre SBSC i markedet PR og Web Det bedste valg
12
12 Forudsætning for deltagelse Registered Member, Certified Partner eller Gold Certified Partner Microsoft Action Pack or Empower 1 person, som består test Online sales og marketing test 1 teknisk test, 70-282 eller 74-134 Deltager i salgsaktiviteter/kampagner Deltager i 3 tilfredshedsundersøgelser
13
13 Fordele for dig som partner Salgs- og teknisk uddannelse skræddersyet markedet for mindre virksomheder Deltagelse i salgs- og markedsføringskampagner Markedsføring af din partnerprofil på Microsoft hjemmeside Small Business Partner Portal Private Small Business Newsgroup support, som understøttes af Microsoft tekniske konsulenter Benyttelse af Microsoft Small Business Specialist logo
14
14 63% af det totale salg kom fra mersalg til eksisterende kunder og 37% kom fra salg til nye kunder. Small Business Specialists voksede salget 81% følte sig godt inde i produkterne 40% forøget omsætning indenfor 6 måneder 21% ansatte i gennemsnit 1,5 nye medarbejdere Danmark Pilot Resultater
15
15 Video
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.