Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afUlrik Henningsen Redigeret for ca. et år siden
1
Om lærermangel i matematik og naturfagene
2
Overordnede perspektiver Naturfaglig tonet læreruddannelse – erfaringer fra udviklingsarbejder i CAND 2Martin K. Sillasen: msil@viauc.dk
3
Bygge uddannelsen af naturfagslærer på forskningsbaseret viden Polariseret diskussion: Forskningsbaseret viden <> praksisbaseret viden Give UC’erne en ligeværdig stemme i debatten Mulighed for udvikling af masterprogrammer for folkeskolelærere og UC-lærere Martin K. Sillasen: msil@viauc.dk3
4
Forslag: Lav en overordnet rammelov som skaber rammen for uddannelsesinstitutioners egen detailplanlægning af uddannelsesprogrammer Der er flere forsøg at bygge på: Prøveordninger i den nuværende læreruddannelse, samarbejde mellem UC’er og universiteter Martin K. Sillasen: msil@viauc.dk4
5
Partnerskaber om praktikken – ekspert i undervisning Virtuelle porteføjler til pædagogiske og didaktiske refleksioner samt studieprodukter Mere systematisk brug begrebet Pedagogical Content Knowledge Nye læringsformer i naturfagene: Robolab i pædagogik, blended learning Lærerstuderendes deltagelse i skoleudviklingsprojekter som en del af deres bacheloropgave og eksamensopgaver Martin K. Sillasen: msil@viauc.dk5
6
Spørgsmål man bør overveje: Hvilke lærerprofiler har skolerne brug for? Generalister eller specialister? Hvilke fagkombinationer giver et godt lærerliv? Martin K. Sillasen: msil@viauc.dk6
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.