Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBirgitte Asmussen Redigeret for ca. et år siden
1
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning Skole
2
Brobygning klassisk 8. klasse hel-intro model med præsentation af alle ungdomsuddannelser i området 9. klasse – ungdomsuddannelserne lægger tilbud ind på brobygning.net – færdige kurser, hvor lærere fra ungdomsuddannelserne alene aktiverer brobyggere 10. klasse - ungdomsuddannelserne lægger tilbud ind på brobygning.net – færdige kurser, hvor lærere fra ungdomsuddannelserne alene aktiverer brobyggere Problem: for mange fravælger erhvervsuddannelser og for få af de, der vælger erhvervsuddannelser, gennemfører den.
3
Brobygning innovativt 1) Vi vil væk fra aktiviteter for folkeskolerne og hen imod aktiviteter i aktivt samarbejde med folkeskolerne 2) Vi vil lave systematisk involvering af de relevante aktører, folkeskolens lærere, ungdomsuddannelsens lærere og UU i et aktivt samarbejde om planlægning af et valgfag for 8. og 9. kl. som gennemføres på Viden Djurs 3) Målet er at gennemføre et innovationsprojekt som et valgfag for eleverne i folkeskolerne 4) Parallelt med elevernes innovationsprojekt kører et innovationsprojekt for lærerne, som skal udvikle en model for systematisk lærersamarbejde mellem skolesystemer for at gøre de unge mere uddannelsesparate
4
Model
5
Hvad vil vi opnå? Eleverne skal vide mere om hvad det kræver at gennemføre en erhvervsuddannelse Gennem stadig tilretning af projekt og hjemmeuger mellem undervisningen på Viden Djurs skal lærerne i folkeskolerne blive mere aktive i en proces med at 1. øge elevernes viden om erhvervsuddannelserne og 2. arbejde med at dygtiggøre eleverne målrettet mod erhvervsuddannelserne Implementering af projektmodel i valgfagskatalog for alle kommunens skoler
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.