Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier"— Præsentationens transcript:

1 SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier http://1mlatin.wikispaces.com/ http://1mlatin.wikispaces.com/ Vodcast (mailvu): http://mailvu.com/msg/if8b8c63f4a5d4c20afc5e259d5ddf2e6 http://mailvu.com/msg/if8b8c63f4a5d4c20afc5e259d5ddf2e6 Podcast (brainshark): http://2aspa.wikispaces.com/GRANADA http://2aspa.wikispaces.com/GRANADA Interaktive dokumenter (googledocs etc.) http://1mlatin.wikispaces.com/ http://1mlatin.wikispaces.com/ Smartphones ordbøger/mindre øvelser/billeder til billedbeskrivelse/lytte(claroread)

2 TASK-BASERET UNDERVISNING Task-baseret grammatikundervisning Task-baseret arbejde med tekst Geocaching + pod/vodcast dokumentation

3 VODCASTS/PODCASTS

4 PODCAST - BRAINSHARK Præsentationsværktøj

5 INTERAKTIVE DOKUMENTER Google Apps Grammatik drills  udarbejdet af elever

6 TASK-BASERET GRAMMATIK Ubevidst arbejde med grammatisk problem Bevidst arbejde med grammatisk problem Als, bevor, biss, dass, weil, wenn

7 ELEVEVALUERING Man tænker mere over hvad man siger, og er mere fokuseret. Jeg synes også at det var godt at vi fik lidt teori om hvad det handlede om, inden vi skulle i gang med spørgsmålene. Fint med noget variation i timerne og mere lærerigt når man er aktiv. Ved at gøre brug af ordene i ”quiz og byt” fik man lært at bruge det i almindelig tale, så man faktisk forstod og lærte hvordan ordene skulle bruges. Vi fandt opgaven meget sjov og lærerig, idet man brugte sproget uafhængig af en tekst. Samtidig var man ikke forberedt på de spørgsmål der blev stillet, og derfor blev man nødt til at improvisere, hvilket skabte udfordringer. Det var en god måde at lære bisætningsindlederne på, da det var sjovt samtidig, og derfor mener vi man husker dem bedre, idet det er knyttet til en sjov oplevelse.

8 TASK-BASERET ARBEJDE MED TEKSTER Husker teksterne bedre Arbejder længere med teksterne Finder fejl

9 UDFORDRINGER

10

11


Download ppt "SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google