Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Reklamer Reklametyper.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Reklamer Reklametyper."— Præsentationens transcript:

1 Reklamer Reklametyper

2 Propaganda der forsøger at få dig til at købe noget!
Hvad er reklame? Propaganda der forsøger at få dig til at købe noget!

3 Hovedtyper Ikke-kommercielt – forsøger ikke at sælge noget. Prøver at skabe holdninger, informere eller ændre på tingene. Kommercielt – forsøger at sælge ved at skabe opmærksomhed om et brand, vise produktet eller informere om produktet.

4 Ikke-kommercielle Informativ karakter (Sundhedsstyrelsen og Rådet For Større Færdselssikkerhed) Holdningsskabende karakter (Greenpeace, Verdens Naturfond og de politiske partier) Medmenneskelig karakter (Folkekirkens Nødhjælp og Røde Kors)

5 Informativ Informerende – nu skal du lære noget!
Fortæller os noget vi (måske) ikke vidste. Behøver ikke have meget tekst, bare budskabet er klart!

6

7

8 Holdningsskabende Søger at skabe en holdning hos os.
Prøv at se her, er det ikke for dårligt?

9

10

11 Medmenneskelig Prøver at fange vores interesse via følelser.
Vi føler med de mennesker vi ser, vil hjælpe dem.

12

13

14 Kommercielle Mærkevarereklamen. (ex. Seiko, Bang & Olufsen eller Kosta Boda). Den imageskabende reklame. (Coca Cola) Forvandlingsreklamen. (”Tænk hvis du vandt i lotto!) Positioneringsreklamen. (Rengøringsmidler) Produktreklamen. (Vaskepulver, biler)

15 Mærkevarereklamen Produktets kvalitet er ligegyldig – det handler om mærket. Mærket i sig selv er produktets kvalitet. Bruges af kendte, store (især tøj-)mærker: Chanel, Versace, D&G osv.

16

17

18 Imageskabende reklame
Hvis du bruger dette produkt bliver du mere populær, sejere og får et bedre liv. Bruges meget af Coca Cola og Axe. Prøv at se hvad der sker når man bruger dette produkt!

19

20

21 Forvandlingsreklamen
Hvis du bruger dette produkt bliver du sådan her! Tænk hvor meget bedre dit liv bliver med dette produkt! Se bare her! Ofte et humoristisk indslag – men ikke altid.

22

23

24 Positioneringsreklamen
Viser hvordan en virksomhed er anderledes end konkurrenterne. Fokus på virksomheden. Emner: Miljøbevidsthed, humor, kvalitet, medmenneskelighed, moderne osv.

25

26 Produktreklame Fremhæver produktets egenskaber.
Dette produkt er fantastisk fordi: Det er billigt, holder tøjet hvidt, er god kvalitet osv. Er ofte informerende, fortæller hvorfor produktet er godt.

27

28


Download ppt "Reklamer Reklametyper."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google