Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCarl Bertelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
2
Plan for fremlæggelse Proces Problemformulering Analyse Konstruktiv kritik / diskussion Empiri Fiktivt site Diskussionsforum Perspektivering
3
Proces Nabosprog Drs hjemmeside (se site) Lyrik Fællesskab gennem forum
4
Problemformulering Hvordan kan man skabe et netbaseret læringsrum om nordisk sprog og fællesskab?
5
Analyse af Drs hjemmeside Introduktion af siden Afsender Modtager
6
Kritik/diskussion Formål med Drs hjemmeside (link) Hvilke muligheder tilbyder sitet? Features - mangler Quiz Studiet Bibliotek t Layout Mangelfuld interaktion Refleksion om et anderledes læringsrum
7
Empiri- Målgruppens vurdering af DRs hjemmeside Rammer for undersøgelsen Efterbehandling 1. Hvilke 3 ord kan beskrive siden? 2. Hvad var godt ved siden? 3. Hvad var mindre godt ved siden? Hvad svarede brugerne? Delkonklusion
8
Fiktivt site Formål er at skabe et site Hvor unge fra norden kan kommunikere med hinanden om lyrik. Hvor unge kan få kendskab til andre nordiske sprog Hvor unge kan få mulighed for at deltage I et nordisk fællesskab
9
Fiktivt site Funktion Diskussionsforum Blogfunktion i form af links Muligheder for at læse tidligere uploadede digte Transformation af digt til f.eks. rap Glosebog (dansk/svensk/norsk) Videoklip Faglig viden
10
Fiktivt site Layout Brugervenlig Inspirerende Medskabende
11
Diskussionsforum Brevskrivning og IT - forskelle og ligheder ”internettet en lærerig legeplads” (HT) Kommunikative aspekter i undervisningen ”...de udvikler et genrekendskab...” (HT) Offentlighedsbegrebet Vidensdeling
12
Hvad har vi lært? Bloggens muligheder Sætte ord på tanker Procesværktøj Web-medier Chat/blog/forum
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.