Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©"— Præsentationens transcript:

1 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. © 2012 Microsoft. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde vha. Outlook-tilføjelsesprogrammet til Lync. 1.Åbn din Outlook-kalender, og klik på fanen Hjem og på Nyt Lync-møde. 2.Tilføj modtagere, emne, dagsorden og dato/klokkeslæt i mødeindkaldelsen. Mødeindkaldelsen indeholder mødelink og oplysninger om lyd, som deltageren kan bruge til at oprette forbindelse til mødet eller telefonmødet. Angive mødeindstillinger Du kan tilpasse mødeindstillingerne, så de opfylder dine behov og passer til mødetypen og deltagerne. Du kan f.eks. tilpasse tilladelser for adgang, præsentationsværter og videodeling osv. I mødeindkaldelsen skal du klikke på Mødeindstillinger og derefter på Et nyt mødested (Jeg administrerer tilladelser). Hvis du vil administrere adgang til mødet, skal du vælge en indstilling under Disse personer behøver ikke at vente i lobbyen. Hvis du vil vælge præsentationsværter, skal du vælge en indstilling under Hvem er præsentationsvært? Hvis du vil slå lyden fra alle deltagere fra og forhindre dem i at dele video, skal du bruge indstillingerne under Vil du begrænse deltagelsen? Deltage i et Lync-møde 1.I mødeindkaldelsen skal du klikke på Deltag i Lync-møde eller klikke på Deltag online i mødepåmindelsen. 2.I vinduet Deltag i mødelyd skal du vælge en af indstillingerne: Skal jeg bruge en pinkode, et arbejdsnummer eller en udvidelse? Ikke altid. I de fleste tilfælde får du forbindelse med det samme, når du ringer ind til mødet. Du skal kun bruge en pinkode og en udvidelse, hvis: Du er mødeleder (arrangør), og du ringer fra en telefon, som ikke er knyttet til din konto, f.eks. en mobiltelefon. Du er deltager, men mødet er sikret, og du skal identificeres, før du kan deltage (det kaldes en godkendt deltager). Når du bliver bedt om det, skal du bruge telefonens numeriske tastatur til at angive dit nummer og din pinkode. Hvis du ikke kan huske din pinkode, skal du klikke på Har du glemt opkaldspinkoden? i mødeindkaldelsen og følge vejledningen på siden for at nulstille koden. Lync-møder Brug Lync (komplet lyd- og videooplevelse) Du kan bruge computerlyd og -video vha. computerens indbyggede enehder, eller du kan benytte et headset og et webcam. Ring til mig:Lync ringer til dig på det nummer, du angiver. Deltag ikke i lyd Vælg dette, hvis du foretrækker at ringe ind til mødelyden med en telefon. Brug telefonmødenummeret og id'et i indkaldelsen til at ringe ind. Oversigtsvejledning til Lync 2013

2 Dele skrivebordet eller et program Under et a Lync-møde kan du dele dit skrivebord eller et bestemt program. 1.Hold markøren over præsentationsikonet (skærmikon). 2.Gør følgende under fanen Præsenter: Klik på Skrivebord for at få vist hele indholdet af skrivebordet. Klik på Programmer, og dobbeltklik på det ønskede program. 3.Klik på Overdrag kontrol på delingsværktøjslinjen øverst på skærmen, hvis du vil dele kontrollen over delingssessionen med en anden deltager. 4.Du kan når som helst tage kontrollen tilbage ved at klikke på Overdrag kontrol og derefter Overtag styringen igen. 5.Når du er færdig med at præsentere, skal du klikke på Stop ræsentation på værktøjslinjen. Dele en PowerPoint-præsentation 1.Hold markøren over præsentationsikonet (skærmikon). 2.Klik på fanen Præsenter, klik på PowerPoint, og overfør filen til mødet. 3.Hvis du vil flytte slidene, skal du klikke på Miniaturer og derefter klikke på den slide, du vil vise, eller bruge pilene nederst i mødelokalet. 4.Hvis du vil se dine præsentationsnoter, skal du klikke på Noter. 5.Klik på knappen Anmærkninger øverst til højre på sliden for at åbne værktøjslinjen og bruge fremhævning, stempler, laserpegepind osv. Optage og afspille Lync optager audio, video, chat, programdeling, PowerPoint-præsentationer og whiteboard. 1.Klik på Flere indstillinger i mødet, og klik derefter på Start optagelse. 2.Brug kontrolelementerne nederst i mødelokalet for at afbryde optagelsen midlertidigt, genoptage eller stoppe optagelsen. 3.Efter at optagelsen er stoppet, gemmer Lync automatisk i et format, som kan afspilles i Windows Media Player og Zune. 4.Klik på Administrer optagelser i menuen Flere indstillinger, og markér den optagelse, der skal afspilles, omdøbes eller slettes. 5.Du kan også klikke på Gennemse for at gå til optagelsens placering og lave en kopi af filen til at lægge ud på en delt placering, hvor andre kan se den. Administrere deltagere 1.Hold markøren over personikonet for at administrere deltagere enkeltvis eller som en gruppe. 2.Under fanen Deltagere skal du højreklikke på en persons navn og benytte indstillingerne for at slå lyden fra eller til, fjerne osv. 3.Klik på fanen Handlinger og derefter på: Inviter flere personer, hvis du vil tilføje deltagere. Slå lyd fra for andre deltagere, hvis du vil eliminere baggrundsstøj. Ingen deltagervideo, hvis du vil blokere deltagere fra at starte deres video. Skjul navne, hvis du vil skjule navne på billederne. Alle er deltagere, hvis der er for mange præsentationsværter. Inviter via mail, hvis du vil sende invitationer via mail til flere personer.


Download ppt "FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google