Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan 

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan "— Præsentationens transcript:

1 Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan  Før / nu og hovedpointerne  Kompetencer  Pointsystem  Ekstra værdier

2 2Mød Microsoft 2004 Gentegning af eksisterende partnere på gl. betingelser Annoncering Tidslinie for Partner programmet oktober december - januar 2004 april-juni Start på det nye kompetence koncept Nye partnere på nye betingelser Nye fordele i programmet startes op september 2004 - 2005 Start for to nye kompetencer OEM Hardware Solutions Licensing Solutions Flere fordele i programmet startes op juli marts - april Integrering af MBS partnere Start på MBS kompetencen Løbende kommunikation Nye Cert. Partner på gl. betingelser

3 3Mød Microsoft 2004 Microsoft Partner Program i hovedtræk Konsulent eller produkt certificering Certified Partners MBS CTEC ISV Systembygger Gold Affiliate OEM LAR ……

4 4Mød Microsoft 2004 Microsoft Partner Program i hovedtræk Certified Partner Registered Member Gold Certified Partner Synlighed  Kompetence = løsninger + certificering K K K PointFlere nye fordele

5 5Mød Microsoft 2004 KompetenceFokusområde Networking InfrastructureNetworking ServicesSmall Business Server 2003 Advanced InfrastructureActive Directory Design Exchange Migration Data Management Extranet/Hosting Storage Systems Management SecuritySecurity Mgmt and Operations Identity & Access Management Secure Wireless Virtual Private Networks, and Perimeter Integrated E-BusinessWeb ServicesE-Commerce Business IntelligenceData WarehouseDecision Support Analytical Reporting Information Worker Productivity Intranet/Portal Business Productivity Project & Process Management Collaboration & Messaging ISV/Software SolutionsISV Software Solutions Learning SolutionsTraining Microsoft Business Solutions Enterprise Resource Management Retail/Point of Sale Customer Relationship Management OEM HardwareSystem BuildingOEM Licensing SolutionsSoftware Fulfillment and LicensingSoftware Asset Management Kompetencer synliggøre partnerens fokusområde

6 6Mød Microsoft 2004

7 7

8 8 Kompetencer Certified Partner 50 points Registered Member 0 points Gold Certified Partner 120 points Partnerprogrammets pointsystem

9 9Mød Microsoft 2004 Partner Point Flow Chart Partner Points Engine Certified Professionals (Employees) 2 points each Max 40 pts Miscellaneous Competencies References 2 points per reference for each when >3 for a competency Max 20 pts 1 st Competency 50 points 2 nd Competency 25 points 3 rd + Competency 0 points Certified Solutions New ISV Platform Test 10 points per component “Designed for” test 20 points “Verified for” test 10 points “Certified for” test 50 points WHQL test 50 points Customer Satisfaction Participation 5-20 points Performance 10-20 points License Revenue 10-60 pts ISV Royalty Membership 20 points Operational Assessments HostingSolutions 70 Points Mobile Device Solutions 70 Points MCT MCAD MCSA MCSE MCSD MCDBA

10 10Mød Microsoft 2004 Partner Points Scenarie –Service partner En Service partner når Certified niveauet med mindst 50 point: –Første kompetence50 point Total: 50 point Partneren har behov for yderligere 70 point for at nå Gold niveau. Disse kan f.eks. optjenes på følgende måde: –Anden kompetence 25 point –10 yderligere kundeløsninger (2 point hver) 20 point –Certificering af medarbejdere (max 40 point )40 point –Kundetilfredshedsundersøgelse40 point –Deltagelse på WWPC – 3 deltagere (1 point hver) 3 point Total additional points: 128 point

11 11Mød Microsoft 2004 Ny forbedre partner portal for alle niveauer Dansk partner account manager (primært telefonbaseret) Primær kontaktperson for cert. Partners I den danske salgsorganisation Proaktiv Ubegrænset personlig presales support (engelsk) for Cert. Partners Ubegrænset personlig Technical Service coordinator for Gold Partners Proaktiv rådgivning Koordinering af support incidence Kundetilfredshedsundersøgelser Vi stiller bureau tilrådighed - sikre høj fortrolighed! I ser detail resultaterne Vi ser det samlede resultat OG DER KOMMER MERE !!!!

12 12Mød Microsoft 2004 De konkrete krav og muligheder Man behøver ikke at være Gold partner for at blive synlig for omverdenen. Find eller stræb efter det niveau som passer til din virksomhed og marked. Man skal have to kompetencer for at kunne nå Gold niveau. To Microsoft Cert. Prof. Er ikke nok til at være Certified Partner. Eksisterende partnere har et år til at tilpasse sig de nye krav og drage nytte af de nye muligheder. MBS, Licensing og OEM kompetencerne er først endelig på plads efter sommerferien.

13 13Mød Microsoft 2004 Opsummering Et samlet program med fokus på kvalitet i leverancen. Et komplet billede af partnerens ydeevne Hvad kunderne efterlyser. Nye ydelser fra Microsoft, med fokus på at støtte op omkring deres forretning. Bedre synlighed i Microsoft Danmark

14 14Mød Microsoft 2004 Yderligere information Dansk partner program guide: –www.microsoft.dk/partner - vælg Certified Partner under partnerskab Generel information (US): members.microsoft.com/partner Cool regnemaskine til point: –http://members.microsoft.com/partner/pointscalculator/default.aspx Dansk Partner Account managers for Cert. Partners: –Vi Qouc Phan (Phan) 4489 0874 –Mikkel Schmidt 4489 0873

15 Mød Microsoft 2004 Back slides

16 16Mød Microsoft 2004 Hvem er den rette partner til denne kunde? Vi er en mindre virksomhed og ønsker at etablere en Internet website. Det vigtigste for os at vi selv kan vedligeholde indholdet uden den store videreuddannelse. Vi benytter i dag office pakken, et lokal netværk, men har ingen dedikeret IT ansvarlig. 1. En mindre ISV'er med 5 ansatte som har udviklet et Content Management System der gør det muligt at vedligeholde websites med Office (Word). Produktet er cert. på Windows Server 2000. De er certified Partner (med ISV-kompetencen naturligvis) men har ingen certificerede medarbejdere. De har indgået aftale med en ASP'er som tilbyder at hoste løsningen 2. En Registered Partner som har rimelig god erfaring med at sætte websites op. De er i bund og grund et marketing bureau som også har teknisk kompetence men primært fokuserer de på det grafiske indhold. Ingen certificerede teknikere.

17 17Mød Microsoft 2004 Hvem er den rette partner til denne kunde? Vi er en virksomhed med 20 ansatte på det danske kontor og et kontor i USA med 5 ansatte. Vi benytter i dag NT4 på serverne og Windows 98 på PC’erne. Vi kan i dag ikke dele filer og andre interne ressourcer mellem kontorerne, men det ville være en fordel. Vi står overfor at købe nye servere og overvejer at skifte til et Windows 2000 baseret netværk. Hvem kan hjælpe os med at designe og udføre et sådan projekt og hvad koster det. 1. En Certified Partner som har Network Infrastructure kompetencen. Der er 15 ansatte og de fleste konsulenter er MCP'ere. Leverer primært ydelser omkring Windows 2000, Exchange 2000 og Small Business Server. Ikke SQL Server. 2. En Cerfied Partner som har Advanced Infrastructure Solutions kompetencen. De har et stort fokus på System Management Server (SMS - udrulning af software), Windows 2000 og Exchange-design.

18 18Mød Microsoft 2004 Hvem er den rette partner til denne kunde? Vi er en virksomhed som har baseret vores økonomi og produktionssystem på XAL. Vi har egen IT afdeling, som kun løser driftsopgaver. Vi har på det sidste oplevet store problemer med at systemet låser når der er for mange samtidige brugere. Efter en samtale med Microsoft’s Technical Specialist har vi fået at vide at det skyldes vi er stødt mod loftet i ”native” database systemet og at vi bedst løser problemet ved at skifte til SQL Server. Vi har brug for hjælp til at planlægge, estimere og gennemfører dette migreringsprojekt. 1.Er i dag MBS Partner og leverer udelukkende C5 og XAL løsninger. De er fuldstændig overbevist om at de kan opfylde kravene til MBS- kompetencen når den frigives. Har ingen MS-certificerede folk, men samarbejder med Cert. Partner med SQL-kompetence. 2.Certified Partner med Business Intelligence-kompetencen. De er specialister i databasemigrering og konsolidering samt driftsassistance. Alle konsulenter er MCP'er.


Download ppt "Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan "

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google