Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Opstarts-/Info. møde 13. januar 2011 FF-Inflammation og FF-Abdominal

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Opstarts-/Info. møde 13. januar 2011 FF-Inflammation og FF-Abdominal"— Præsentationens transcript:

1 Opstarts-/Info. møde 13. januar 2011 FF-Inflammation og FF-Abdominal

2 4. Kommende Brugerproces FF-Inflammation/ FF-Abdominal
2 ▪

3 Hoved tidsplan for etablering af FF-Inflammation/FF-Abdominal
Start på specifikke planlægning: nu Spaden i jorden medio 2013 Aflevering til bygherre 3 ▪

4 Kommende brugerproces – hvad går i gang nu ?
Der kommer 2 brugerinddragelsesprocesser Udarbejdelse af dispositionsforslag – januar 2011 til juni 2011 Udarbejdelse af projektforslag – august 2011 til maj 2012 4 ▪

5 Rammer for det kommende arbejde i brugergrupperne
Arealrammen for FF-Inflammation/FF-Abdominal : m2 Budget for håndværkerudgifter: 1,9 mia. kr. DFP- IV – reduktion på m2 5 ▪

6 FF-Inflammation består af: Hæmatologisk afdeling R Patologisk Institut
Klinisk biokemisk afdeling Medicinsk hepato gastroenterologisk afdeling V Dermatologisk afdeling S (flytter ind i eks SKS) Reumatologisk afdeling U (flytter ind i eks SKS) Arbejdsmedicinsk Klinik (flytter ind i eks SKS) Infektionsmedicinsk afdeling Q (forbliver i eks lokaler, SKS) Klinisk mikrobiologisk afdeling (forbliver i eks lokaler, SKS) Klinisk Immunologisk afdeling (forbliver i eks lokaler, SKS) Klinisk Genetisk afdeling (Forbliver i nuværende lokaler - eksternt) MOMA (Forbliver i nuværende lokaler - eksternt) FF-Abdominal består af: Gastrokirurgisk afdeling L Kirurgisk afdeling P Urinvejskirurgisk afdeling K Nyremedicinsk afdeling C Plastickirurgisk afdeling Z 6 ▪

7 Kommende brugerproces – Grupperne
Der nedsættes 19 arbejdsgrupper med repræsentation fra Århus Sygehus og Skejby, der skal beskæftige sig med: Ambulatorier Gastrokirurgisk afdeling L Kirurgisk afdeling P Urinvejskirurgisk afd. K Nyremedicinsk afd. C Plastickirurgisk afd. Z Hæmatologisk afd. U Med. Hæpato gastroenterologisk afd. V Fysio- og ergoterapi – FF-Inflammation, FF-Abdominal og FF-Onkologi Laboratorier Klinisk biokemisk Afdeling og prøvetagningsenhed Patologiske afd. Hæmatologisk laboratorium Operation og perioperativt område – FF-Abdominal Endoskopi - fælles for FF-Inflammation og FF-Abdominal Intensiv – fælles for FF-Inflammation og FF-Abdominal Billeddiagnostisk afsnit – fælles for Inflammation, Abdominal og Onkologi Forskning og uddannelse – decentralt i henholdsvis FF-Inflammation og FF-Abdominal Kapel Decentrale serviceenheder Patient- og Personaleservice Deltagerne er udpeget af hospitalsledelserne 7 ▪

8 Kommende brugerproces – hvad er opgaven - januar-juni 2011 ?
Dispositionsforslag: Skal disponere FF-Inflammation FF-Abdominal dvs. Kvalitetssikre indholdet af rumprogram – Er der behov for ændringer indenfor arealrammen? Kvalitetssikre afsnittets planløsning – Hensigtsmæssig placering af rum indbyrdes i afsnittet, når hverdag skal fungere Kvalitetssikre placering og nærhed til øvrige relevante funktioner Funktioner/rum, som kan ligge smartere i forhold til andre funktioner? 8 ▪

9 Kommende brugerproces – Planløsning – hvad er det ?
Funktionelle forhold Indretning af indvendige bygningsdel på gang niveau Sammenhæng ml. funktioner i forskellige bygnings-dele 9 ▪

10 Øvrige rammer for disponeringen
Tidligere brugerinddragelse Afdelingsgrupper Tværgående arbejdsgrupper StOP-analyser Patient- og logistik-flow Standard-rum Eks. ambulatorier og senge Typificeret bygningsstruktur 10 ▪

11 Kommende brugerproces – Møder, materiale mv.
3 møder med start i januar og sidste møde i juni Datoer er sendt ud i mail før jul direkte til deltagerne. Materiale sendes ud 1 uge før mødet fra Rådgivergruppen DNU. Materiale kan være : Dagsorden Flow-forløb Rumprogram for afsnittet Forslag til disposition Der udarbejdes referat fra alle møder. (også IL-møder) Alt materiale kan findes på projectweb. Kan blandt andet nås fra Forside > Ansat > Adgang til Projekt-Web > Abdominal/Inflammation 11 ▪

12 Kommende brugerproces – Roller
RG’s rolle: Leder møderne, Omsætter brugernes input til disposition, Bringer bygge-”teknisk” viden og erfaring fra andre byggerier ind i løsninger Sikrer at beslutninger i gruppen ligger indenfor rammerne for projektet Referat Brugernes rolle: Repræsenterer en given faglighed på tværs af afdeling/sektor eller anden org. enhed Holde sig orienteret blandt kolleger, så anbefalingerne dækker bredere Bringe viden/erfaring om daglig dag på hospitalerne ind i projektet Sætte denne viden/erfaring i forhold til bygningsstruktur og nye patient og logistik-flow. Hjælpe med at sikre bedst mulige disponering inden for areal- og øvrige rammer. PA’s rolle: Bygherrerepræsentant Sikre der træffes beslutninger (PA, IL, projektdirektør, styregruppen) I sidste ende godkende dispositionsforslag som grundlag 12 ▪

13 Kommende brugerproces – hvordan holder I jer orienteret
Repræsentanterne fra jeres afdelinger Project-web – hvor al brugermateriale ligger Der afholdes et nyt orienteringsmøde i april/maj. 13 ▪

14 Kommende brugerproces – Projektforslagsfasen
Før sommerferien indkaldes brugere til projektforslagsfasen. Måske ikke de samme? Alle rum skal indrettes og bestykkes – unikke rum, rum der ikke indgik i standardrum’s processen. Et kvalitetscheck ift. indflyttende specialers behov I foråret 2012 har vi et projektforslag, som skal sendes i Regionsrådet og danne baggrund for udbud. 14 ▪

15 Kommende brugerproces – Afslutning
Mandag – muligt at hente præsentationen på Forside > ansat > brugerproces 15 ▪


Download ppt "Opstarts-/Info. møde 13. januar 2011 FF-Inflammation og FF-Abdominal"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google