Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Betaling og matchning Temadag om takstberegning Tirsdag d. 27 feb. 2007. Danhostel, Herning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Betaling og matchning Temadag om takstberegning Tirsdag d. 27 feb. 2007. Danhostel, Herning."— Præsentationens transcript:

1 Betaling og matchning Temadag om takstberegning Tirsdag d. 27 feb. 2007. Danhostel, Herning

2 Betaling og matchning Jesper Holm-Pedersen, Region Midtjylland Jesper Holm-Pedersen, Region Midtjylland Kontakt: jesper.holm-pedersen@ps.rm.dk Kontakt: jesper.holm-pedersen@ps.rm.dk Program Program Eksisterende betalingsaftaler Eksisterende betalingsaftaler Matchning. Hvad er det ? Matchning. Hvad er det ? Indgåelse af nye betalingsaftaler mellem driftsherre og køber Indgåelse af nye betalingsaftaler mellem driftsherre og køber Spørgsmål og diskussion Spørgsmål og diskussion

3 Fra amter til kommuner og region Videreførelse af visitations- og betalingsaftaler efter 01.01.2007 Videreførelse af visitations- og betalingsaftaler efter 01.01.2007 Vedtaget af den administrative styregruppe 25 okt. 2006 Vedtaget af den administrative styregruppe 25 okt. 2006 Aftaler der entydigt kan placeres i ny takststruktur overføres automatisk Aftaler der entydigt kan placeres i ny takststruktur overføres automatisk Aftaler der ikke entydigt kan placeres i ny takststruktur indkalder driftsherren til en drøftelse Aftaler der ikke entydigt kan placeres i ny takststruktur indkalder driftsherren til en drøftelse Udsendelse af lister med de gamle amters aftaler til ny driftherre Udsendelse af lister med de gamle amters aftaler til ny driftherre Udsendt d. 20 december 2006 Udsendt d. 20 december 2006

4 Matchning og betaling Formalisere grundlaget for køb af ydelser Formalisere grundlaget for køb af ydelser Ubureaukratisk Ubureaukratisk Materialet Materialet Skal kunne anvendes af alle kommuner og regionen Skal kunne anvendes af alle kommuner og regionen Ensartet koncept Ensartet koncept Tilgængelig via socialportalen Tilgængelig via socialportalen Elektronisk Elektronisk

5 Matchning Visitationen foretages af handlekommunen Visitationen foretages af handlekommunen Formål med matchningen er at sikre leverandøren de fornødne oplysninger, så borgeren sikres det rigtige tilbud Formål med matchningen er at sikre leverandøren de fornødne oplysninger, så borgeren sikres det rigtige tilbud Matchningsskema Matchningsskema Kommunikationsværktøj Kommunikationsværktøj

6 Matchningsskema 1. Oplysninger om borgeren 1. Oplysninger om borgeren 2. Oplysninger om kommunerne 2. Oplysninger om kommunerne 3. Målgruppe (der kan sættes mere end 1 kryds) 3. Målgruppe (der kan sættes mere end 1 kryds) 4. Tilbudstype 4. Tilbudstype 5. Pladsen/ydelsen ønskes fra nedenstående tilbud 5. Pladsen/ydelsen ønskes fra nedenstående tilbud 6. Begrundelse for valg af konkrete tilbud 6. Begrundelse for valg af konkrete tilbud 7. Vedlagte oplysninger 7. Vedlagte oplysninger 8. Bemærkninger og særlige opmærksomhedspunkter 8. Bemærkninger og særlige opmærksomhedspunkter

7 Betalingsaftaler Indgås mellem handlekommunen og leverandøren Indgås mellem handlekommunen og leverandøren Leverandøren kan ikke fakturere ydelsen førend en underskreven betalingsaftale er modtaget Leverandøren kan ikke fakturere ydelsen førend en underskreven betalingsaftale er modtaget Det er handlekommunens ansvar at sørge for en udfyldt betalingsaftale Det er handlekommunens ansvar at sørge for en udfyldt betalingsaftale Anvendes til ind- og udskrivning Anvendes til ind- og udskrivning

8 Leverandøren kontrollerer oplysninger på betalingsaftalen. Den kommunale sagsbehandler fremsender betalingsaftale til leverandøren via afregningssystem eller i papirform Tilbuddet iværksættes, sættes automatisk til afregning og e- mailbekræftelse fremsendes til den kommunale sagsbehandler. Oplysningerne er korrekte Oplysninger mangler Leverandøren kontakter den kommunale sagsbehandler Procedure for betalingsaftaler Visitation

9 Regning Genereres på baggrund af oplysningerne fra betalingaftalen Genereres på baggrund af oplysningerne fra betalingaftalen Månedlig afregning Månedlig afregning Betaling inden 14 dage efter modtagelse af regning Betaling inden 14 dage efter modtagelse af regning Eventuelle reguleringer eller fejl i regninger rettes først i næste måneds afregning. Dette er for at afregningen skal køre mest effektivt Eventuelle reguleringer eller fejl i regninger rettes først i næste måneds afregning. Dette er for at afregningen skal køre mest effektivt

10 Arbejdsgange på udvalgte områder Akutpladser Akutpladser Tilbud hvor borgeren selv kan henvende sig Tilbud hvor borgeren selv kan henvende sig Abonnementsordninger Abonnementsordninger

11 Materiale Materiale som alle driftsherrer i region midtjylland kan anvende ligger på: www.rm.dk under punktet psykiatri og social og underpunkt rammeaftaler Materiale som alle driftsherrer i region midtjylland kan anvende ligger på: www.rm.dk under punktet psykiatri og social og underpunkt rammeaftalerwww.rm.dk Senere vil dette blive flyttet til : www.socialrammeaftalemidt.rm.dk Senere vil dette blive flyttet til : www.socialrammeaftalemidt.rm.dk


Download ppt "Betaling og matchning Temadag om takstberegning Tirsdag d. 27 feb. 2007. Danhostel, Herning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google