Download præsentationen
1
Valg af parametre
2
Valg af parametre
3
Fastlæggelse af målgruppe
På baggrund af en segmentering, vælges den målgruppe kampagnen skal rette sig imod. Ud fra EFU modellen samt produktets USP´er vurderes det, om produktet dækker kundes behov.
4
Formulering af mål Hvad vil du opnå? Skabe opmærksomhed Skabe salg
Realistisk Konkret Tidsafgrænset Skabe opmærksomhed Skabe salg Skabe image
5
Budgettet Hvad må kampagnen koste? Produktion af reklamer
Indrykning af reklamer m.m. Produktion af reklamematerialer til butikkerne Build up modellen Break down modellen
6
Markedsføringsplanen
Hvordan når du målgruppen? De 4 P´er Produkt Pris Promotion Placering – distribution Tidsplan
7
Formulering af budskab
USP - Unikke salgsargumenter EFU - Produktegenskaber Rationelt Sunde fornuft – rabat, holdbarhed Følelsesmæssigt Behov – sol, vand og strand, så rejs med sol og strand. Moralsk/samvittighed Korrekthed i samfundet – sundhed, støt afrika m.m.
8
Opfølgning Var planen en succes?
Hvordan kan du måle, om målene blev nået? Hvad gik godt? Hvad kunne gøres bedre? Teknikken / effekten
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.