Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsanalysen i praksis.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsanalysen i praksis."— Præsentationens transcript:

1 Markedsanalysen i praksis

2 Planlægningsmodellen
2

3 Planlægning Datakilder
Markedsanalysen søger ofte at be- eller afkræfte antagelser (hypoteser). Adfærdsanalyser Kundernes/målgruppens købs- og forbrugsvaner af f.eks. økologiske varer. Imageanalyser Kundernes/målgruppens oplevelse af virksomhedens sortiment, pris, service m.m. Effektmålinger Hvad har effekten været af en given ændring? Holdningsanalyser Afdække kundernes/målgruppens holdninger eller sanseoplevelser (f.eks. smagsoplevelser) ved et produkt.

4 Planlægning Datakilder Respondenter Totaldækning
Her spørges alle i universet (hele målgruppen). Stikprøvedækning Her udvælges et repræsentativt udsnit af universet.

5 Gennemførsel Kontaktform Kvalitative Kvantitative Paneldiskussioner
Observationer Kvantitative Personligt interview Telefoninterview Udsendt spørgeskema Internetinterview

6 Gennemførsel Spørgeskemaet Særlige forhold Spørgsmålstyper
Spørgsmålsrækkefølge Valg af spørgsmål Formulering af spørgsmål Særlige forhold Fremmedord Afviklingstidspunkt Pilottest

7 Bearbejdning Åbne spørgsmål - skabe en bedre forståelse af de svar, markedsanalysen har givet. Lukkede samt skalaspørgsmål - der er faste rammer for svarmuligheder og svarene bliver typisk behandlet ved en procentfordeling.


Download ppt "Markedsanalysen i praksis."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google