Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Markedsanalysen i praksis
2
Planlægningsmodellen
2
3
Planlægning Datakilder
Markedsanalysen søger ofte at be- eller afkræfte antagelser (hypoteser). Adfærdsanalyser Kundernes/målgruppens købs- og forbrugsvaner af f.eks. økologiske varer. Imageanalyser Kundernes/målgruppens oplevelse af virksomhedens sortiment, pris, service m.m. Effektmålinger Hvad har effekten været af en given ændring? Holdningsanalyser Afdække kundernes/målgruppens holdninger eller sanseoplevelser (f.eks. smagsoplevelser) ved et produkt.
4
Planlægning Datakilder Respondenter Totaldækning
Her spørges alle i universet (hele målgruppen). Stikprøvedækning Her udvælges et repræsentativt udsnit af universet.
5
Gennemførsel Kontaktform Kvalitative Kvantitative Paneldiskussioner
Observationer Kvantitative Personligt interview Telefoninterview Udsendt spørgeskema Internetinterview
6
Gennemførsel Spørgeskemaet Særlige forhold Spørgsmålstyper
Spørgsmålsrækkefølge Valg af spørgsmål Formulering af spørgsmål Særlige forhold Fremmedord Afviklingstidspunkt Pilottest
7
Bearbejdning Åbne spørgsmål - skabe en bedre forståelse af de svar, markedsanalysen har givet. Lukkede samt skalaspørgsmål - der er faste rammer for svarmuligheder og svarene bliver typisk behandlet ved en procentfordeling.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.