Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Branding og medieudvikling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Branding og medieudvikling"— Præsentationens transcript:

1 Branding og medieudvikling
Aktuel Mediebrug – FS2014 Bo Kampmann Walther

2 Smash your brand

3 Produktets invarians

4 Find flere eksempler …

5 Brand - 1 A Brand is a mixture of attributes, tangible and intangible, symbolized in a trademark, name or symbol, which, if managed properly, creates value and influence. (Yoo et al. 2000)

6 Brand - 2 Brand Equity = Brand Value + Brand Loyalty + Brand Image
Value (den finansielle værdi) Loyalty (publikums grad af trofasthed) Image (publikums “mentale” billede af brandet)

7 ”Brand-knapper” … IMAGE VALUE LOYALTY

8 Hvordan opleves et brand?
Identifikation Historie Historik

9 Er det product placement …?

10 Hvad er det …?

11 Lindstrøm: Brand Sensory Wheel

12 Hvilken kulturkritik ? Kulturradikalisme = mainstream = avantgardens implosion Picasso -> Mac’en Vold på video -> Jokeren Kunsten ud i livet -> Paradise Hotel Avantgarde som folkelighed -> X-Factor Kapitalismens 3 faser = 3 ”reklamer” 1. Gud-Ingeniøren (arbejdet, moraliteten) (væven) 2. Det komfortable liv (hjemmet) (Tupperware) 3. Det mobile liv (transitions) (Nokia)

13 Transformationer Mediespecificitet -> mediepluralitet (konvergens)
Populærkulturel implosion af avantgarde Fra produkter til oplevelser/mennesker Fra envejskommunikation til interaktivitet og event-kultur Få sanser til mangedimensioneret sansning Manipulation -> forførelse Høj <> lav kultur -> mix-kultur

14 Case: Apple

15 Vertikalt integrerede systemer

16 oplevelsesdimensioner
V.I.S. oplevelsesdimensioner

17 Horisontale “ting”

18 RELIGION

19 Vigtig diskursiv-kulturel forskel:
Branding SOM religion Branding ER religion …

20 Brand fællesskaber

21 Branding som ”religion”
ritual Tradition Loyalty

22 Branding som ”religion”
1. a unique sense of belonging 2. a clear vision with a sense of purpose 3. take power from your enemies 4. Authenticity 5. consistency 6. perfection 7. sensory appeal 8. Rituals 9. Symbols 10. mystery


Download ppt "Branding og medieudvikling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google