Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Branding og medieudvikling
Aktuel Mediebrug – FS2014 Bo Kampmann Walther
2
Smash your brand
3
Produktets invarians
4
Find flere eksempler …
5
Brand - 1 A Brand is a mixture of attributes, tangible and intangible, symbolized in a trademark, name or symbol, which, if managed properly, creates value and influence. (Yoo et al. 2000)
6
Brand - 2 Brand Equity = Brand Value + Brand Loyalty + Brand Image
Value (den finansielle værdi) Loyalty (publikums grad af trofasthed) Image (publikums “mentale” billede af brandet)
7
”Brand-knapper” … IMAGE VALUE LOYALTY
8
Hvordan opleves et brand?
Identifikation Historie Historik
9
Er det product placement …?
10
Hvad er det …?
11
Lindstrøm: Brand Sensory Wheel
12
Hvilken kulturkritik ? Kulturradikalisme = mainstream = avantgardens implosion Picasso -> Mac’en Vold på video -> Jokeren Kunsten ud i livet -> Paradise Hotel Avantgarde som folkelighed -> X-Factor Kapitalismens 3 faser = 3 ”reklamer” 1. Gud-Ingeniøren (arbejdet, moraliteten) (væven) 2. Det komfortable liv (hjemmet) (Tupperware) 3. Det mobile liv (transitions) (Nokia)
13
Transformationer Mediespecificitet -> mediepluralitet (konvergens)
Populærkulturel implosion af avantgarde Fra produkter til oplevelser/mennesker Fra envejskommunikation til interaktivitet og event-kultur Få sanser til mangedimensioneret sansning Manipulation -> forførelse Høj <> lav kultur -> mix-kultur
14
Case: Apple
15
Vertikalt integrerede systemer
16
oplevelsesdimensioner
V.I.S. oplevelsesdimensioner
17
Horisontale “ting”
18
RELIGION
19
Vigtig diskursiv-kulturel forskel:
Branding SOM religion Branding ER religion …
20
Brand fællesskaber
21
Branding som ”religion”
ritual Tradition Loyalty
22
Branding som ”religion”
1. a unique sense of belonging 2. a clear vision with a sense of purpose 3. take power from your enemies 4. Authenticity 5. consistency 6. perfection 7. sensory appeal 8. Rituals 9. Symbols 10. mystery
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.