Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Specialeseminar Kristine Tiedt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Specialeseminar Kristine Tiedt."— Præsentationens transcript:

1 Specialeseminar Kristine Tiedt

2 Dagsorden Fokus på Den proces I står overfor Gode råd
Personlige oplevelse(r) ??? Krav/ regler, etc.

3 Forskning?! At lave speciale
= noget helt nyt, du ikke har prøvet før = afslutningen på mange års uddannelse + DDK = en lang arbejdsproces = fordybelse = faglighed = personlighed Forskning?!

4 Den gode idé – at finde et emne!
Jooehh……

5 Den gode idé – at finde et emne!
Hvad er mine styrker fagligt + personligt Hvad er mine interesser fagligt + personligt Hvilken type speciale vil jeg/vi lave? Hvad er min MÅLSÆTNING?

6 Målsætning? Ambitioner Prioriteter i mit liv
Hvornår vil du være tilfreds med dit speciale? Hvad er vigtigt for dig?

7 Typer af specialer – nogle stikord
- Bachelorbaggrund? - Produktion/ Prototyper / Programmering Analyse Metode Empiri Teori Samarbejde med erhvervsliv/”virkelighed”? Forskning?!

8 Hvad kan jeg bruge vejlederen til?
Husk at tage ejerskab over din opgave Jo bedre du får formuleret hvad du gerne vil have hjælp, sparring og vejledning til – jo bedre vejledning vil du få Lyt til din vejleder + brug din vejleder aktivt Find en vejleder som passer til dig + dit emne!

9 Gode råd DROP forfængeligheden! Husk at holde fri!
Planlæg og hold dine egne deadlines! Tal med andre… DAGLIGT Involvér andre i arbejdet – dræb darlinger Fokusér på dét at have en god proces! Giv slip på delopgaver tidligt = helhed NYD DET!

10 Planlægning - mit speciale
25-35 timer/ugen Fordelt på 4-5 dage 4 Måneder 1 dag/formiddag om ugen = proces/planlægning (hvad har jeg nået siden sidst?) Skrev på specialet fra 1. dag!

11 Links og Litteratur KRAV:
Intranettet > Studiehåndbog > Kurser, projekter og specialer > Projekter og specialer ”Specielt om specialer” Rienecker; Stray Jørgensen; ”Den gode opgave” Rienecker; Stray Jørgensen;

12

13 Krav The overall goals of a project are: - To identify, define and delimit a problem within information technology. - To identify and analyse relevant means for solving the problem, such as academic theories, methods, literature, tools and other sources, as well as existing solutions to the problem. - To combine the selected means, develop them further if necessary, and apply them in a concerted effort towards the solution of the problem. - To evaluate the achieved solution. - To report in a coherent and stringent way the problem, the background research, the work towards the solution, the achieved solution, the evaluation, and other relevant material, while adhering to the academic standards. - To reflect upon the problem, the chosen approach, the achieved solution, and other findings.

14 Krav For Digital Design and Communication - to apply theory to enhance practice, and reflect from experience in order to improve his or her own learning and future work; - to adapt to changing platforms of digital technologies and media, and create content that translates across several platforms; - to cooperate and communicate with people of varying skills and backgrounds and is good at teamwork and project management; - to embrace emerging digital genres and technologies and critically exploit their potential; - to communicate successfully in a digital-media context; - to design and develop suitable content for a variety of digital platforms; - to create and innovate, competences which make the graduate a valuable contributor to all forms of development and design teams; - to think in a process-oriented way.


Download ppt "Specialeseminar Kristine Tiedt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google