Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –"— Præsentationens transcript:

1 Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 – 2009) Masterplan ved arkitektfirmaet Gorm Nielsen – elever, forældre, medarbejder ( 2009 – 2010) Pædagogisk udfoldelse af masterplan ved proceskonsulenter fra SMAK – medarbejdere ( 2010 - 2011)

2 Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Den grundlæggende idé er at skabe mulighed for, at børn og unge kan engagere sig og have indflydelse ved at læringsmiljøer etableres som dynamiske læringsmiljøer med høj grad af flexibiliet, herunder integration af IT at læringsmiljøerne møder børn og unge på deres udviklingstrin, så de kan udvikle sig personligt, fagligt, socialt og kulturelt ud fra idéen om NUZ Idéen understøtter skolens nuværende organisering, hvor børn og unge er samlet på årgange i alderssvarende geografiske områder for henholdsvis, indskoling, mellemtrin og udskoling. Masterplan for Engdalsskolen v. arkitektfirma Gorm Nielsen lægger op til bygningsudvidelse til gavn for alle 3 faser, der bl.a. indebærer at aldersgruppen 5-7 / mellemtrin, bliver flyttet til nye basislokaler. Hertil kommer medborgerfaciliteter ude og inde for borgere 0 – 99 år.

3 Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Indskolingsmiljø 0-4 + SFO indretning af fællesfaglige miljøer i fælleslokaler med mulighed for holddannelse, indskoling i indesko, tumlesal, dramasal, gymnastiksal, natur-teknik biotop i aktivitetspark, bålhytte indretning af sansemotoriske aktiviteter, musiklokale.

4 Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Mellemtrinsmiljø 5-7 klasse + fritidsklub Særlige indretninger i faglige og fællesfaglige miljøer. Værkstedsområder for billedkunst og håndarbejde, hvor de to fagspecifikke lokaler knytter sig til et fælles udendørs værkstedsareal anlagt som tagterasse over stueetagen, hvor der er anlagt klub faciliteter for 5-7 årgang. Musiklokale, hjemkundskabskøkken med adgang til kantine og teorilokale, nyt lokale til natur og teknik. Adgang til nyindrettet pædagogisk læringscenter. Aktivitespark der giver fysiske udfordringer til 11-13 års alderen

5 Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Ungdomsmiljø 8-9 klasse + klub Nye lokaler til undervisning i biologi og geografi, hjemkundskabskøkken, adgang til værkstedsfaciliteter indrettet i New Yorker – miljø for unge. IT-integration i bred forstand


Download ppt "Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google