Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh"— Præsentationens transcript:

1 v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen (christie@itu.dk) Jesper Høffner Krogh (yewer@itu.dk) Lotte Lund Larsen (lolula@itu.dk) Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab

2 Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)

3

4 Ændringer 1.Ingen Roskilde Rates Right Now 2.Ingen Rates på display 3.Rates vises i form af symboler Bands protesterede

5 Roskilde Festival 2007 1.Prototype 3 2.Pavilion Junior 3.Tirsdag og onsdag 4.10 koncerter 5.Målsætning 100 rates pr. koncert

6

7 Sms

8 Mobilsite

9

10 Markedsføring 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Hvordan gør vi Peter Morvillle: Ambient Findability: What we Find Changes Who We Become. 2005. USA (p. 1-15 og 98-118) Malcolm Gladwell: The Tipping Point: How Little things Can Make a Big Difference. 2000. Little Brown (p. 3-29 og 169-181)

11 Markedsføring 1.Koncepter skal kunne findes 2.Tænke markedsføring ind i konceptet 3.Personalisering Peter Morville 2005

12 Markedsføring Før festivalen: 1.Myspace profil (248 venner) 2.Nyhedsbrev 3.Pressemeddelelse Hvordan bliver vi fundet?

13 Markedsføring 1.80/20 regel 2.Exceptional People 3.Stickiness Factor Malcolm Gladwell 2000

14 Markedsføring På festivalen: 1.Klistermærker 2.Stempler 3.Plakater 4.Personlige opfordringer til at rate Omsat til praksis

15 Markedsføring Concert reviews by the audience Rate concerts at Pavilion Junior 3rd and 4th of July Send at text messages with rates from 1 to 6 during and right after the concert to 1027 Example: RR 5 great vocal On your mobile phone at mobile.roskilderates.dk you can see concert graphs, averages, and comments. At www.roskilderate.dk you can also get the concert graphwww.roskilderate.dk as a webwidget to display on your own website, myspace profile, blog etc. Klistermærker og plakater 1 = bad 2 = not good but not all bad 3 = okay 4 = Good 5 = Really Good 6 = Amazing

16 Markedsføring Roskilde Rates Rate the concerts at Pavilion Junior Tuesday and Wednesday mobile.roskilderates.dk Stempler Roskilde Rates On your phone: Mobile.roskilderates.dk On the web: www.roskilderates.dk

17 Markedsføring 1.Opfordre til at rate og bruge mobil internet 2.17 festivalgæster pr. mand Under koncerterne

18

19 Et paradoks i Roskilde Rates ”Det stinker! hvad fanden har i gang i????” ”At skulle spille med en rullende karakter over hovedet er patetisk. Det er baseret på en vrangforestilling af hvad en oplevelse af en koncert er.” ”Når folk er til koncert skal de nyde koncerten og IKKE opmuntres til at skrive sms'er. Det er der nok der gør under koncerter i forvejen! ” Spørgeskema

20 Et paradoks i Roskilde Rates ”The key is to find the actionable investement where you disagrees with the consensus” (Citeret i O´Reilly, Tim: What is web 2.0 – Design patterns and Business Models for the next generation of software) Dr. Kedrosky is a venture capitalist and media personality. He is a sought-after speaker. Analyst for CNBC television Columnist for TheStreet/RealMoney Editor of Infectious Greed, one of the best known business blogs on the Internet Frequently quoted in major publications around the world. http://www.kedrosky.com/docs/bio.htm http://www.kedrosky.com/docs/bio.htm

21 Et paradoks i Roskilde Rates ”Fint med at blive rated. Det er jo rart at vide hvad folk syntes. Hvis det bliver et tilpas repræsentativt udsnit af dem der er til koncerten som rater og man får en graf, så kan man rent faktisk gå ind og se hvordan man skal skrue sin setliste sammen” Nordstrøm; bilag side 225 ”Jeg tror umiddelbart at man kan bruge det til at understøtte de signaler man ellers har fået. Det er rart at man kan gå ind og se om man faktisk havde ret i hvilke numre der var gode og på hvilke tidspunkter” Death By Kite; bilag side 231 Interviews

22 Et paradoks i Roskilde Rates

23

24

25 Hvorfor? Teknologiforskrækkelse eller etiske betænkeligheder? Modstand

26 Et paradoks i Roskilde Rates

27 Ord er magtfulde Ord muliggør handling

28 Et paradoks i Roskilde Rates Professor of History Field: European Intellectual and Cultural History; Critical Theory; Media Studies Recent publications: What's the Matter with the Internet? (University of Minnesota Press, 2001) Information Please: Culture and Politics in a Digital Age (Duke University Press, 2006) The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information (MIT Press 2003) Mark Poster 2003

29 Et paradoks i Roskilde Rates ”Critics complain that the new medium will undermine the ethical basis of society” Nye medier ophæver de etableret etiske principper Grænserne mellem tid og rum udviskes Handlingen kan ses amoralsk pga. mediet Ikke muligt at opstille transcendentalt etisk princip Man bør revurdere etiske principper. Mark Poster The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information 2003

30 Et paradoks i Roskilde Rates Negative tilbagemeldinger? Miste kontrol? Miste autoritet? Hvad er de bange for?

31 1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self. 1991. In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p. 415-427) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace. 1997 [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20) Struktur for oplæg 3

32 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991

33 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991

34 Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Social viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s. 13-14)

35 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates kan placeres i senmodernitetens spændingsforhold for subjektet 2.Og er et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace) Opsummering

36 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentiale er svære at spå om 2.Roskilde Rates vendes på hovedet? 3.Oplæg til decentralisering Vores perspektiv

37 Sidste slide


Download ppt "V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google