Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidens Bilvask.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidens Bilvask."— Præsentationens transcript:

1 Fremtidens Bilvask

2 Øget kampagnetryk – generelt fra alle kæder
Markedsudvikling Øget prisfokusering Lavprisstationer vækster Majors lancerer lavpriskoncepter + vækst Øget kampagnetryk – generelt fra alle kæder Lav differentiering mellem majors… Lavpris differentierer sig… Intensivering af nye anlæg fra lavprisudbydere Etablering af vaskekæder              Konklusion: Øget konkurrence forventes…

3 Trends Stigning i total markedet grundet færre hjemmevask + hyppigere vask Primært drevet af billige vaske Yderligere fragmentering af markedet (billig & dyrt) Eks. Nye vaskekæder – hurtighed OG den gode vask Platinvask går godt.. Yderligere fokusering på pris Ikke kun lavpris – men value for money skal sikres! Sikring af ”totaloplevelsen” Lille udvikling – innovation fra industri Manglende fokusering på kundebehov Konklusion:

4 Der efterspørges services og ”oplevelser”
Trends Der efterspørges services og ”oplevelser” Der vaskes lokalt – sikring af SCENEN Kunderne kan være meget loyale – til en vis grad Nye maskiner og tilbud vurderes attraktive Derfor rettidig udskiftning.. Miljø og spildevands fokus fra myndighedsside Marginal interesse fra forbruger pt. Stigende myndighedsfokusering forbrugerinteresse? Konklusion:

5 Kunder – i relation til Q8 Bilvask
Manglende klarhed (kommunikation) af konceptet Nyt vaskekoncept lanceres Fysiske faciliteter vurderes ringe (afhængig af anlæg) Typisk: Maskinen, skiltning, pusleplads, støvsugere + øvrige funktionaliteter Servicekasse vurderes positivt Men skal være i orden! Medarbejdere et aktiv – hvis de ”performer” Koncepter der hjælper daglig drift Vaskeskole fokusering Erhvervskunder – i særdeleshed - ønsker en hurtig vask              Konklusion: Revidering af koncept indhold - scenen

6 QvikVask for pitstopperen
Produkter/ydelser Strategi-fordi vi tilbyder Koncept-hvordan? Mission En anelse Qvikkere QvikVask  QvikChip Lette betaling Hurtigt - Mindske (oplevet) spildtid Optimere hastigheder Nedbringe fysisk ventetid QvikStøvsøger og puslefaciliteter i vente-køen Nedbringe oplevet ventetid Gratis kaffe  Automatvæg Elektroniske skærme m/ ….., Årstidens Vask + Vi gør travle kunders hverdag nemmere Nemt at vælge sin vask spande, børster, sæbevand, ,pusleplads & Qvik støvsuger Nemt og bekvemt Vi gør travle kunders hverdag nemmere! Vi hjælper dig til et godt resultat Gratis bilplejemidler/rudeserviet Beskyttelse mod vind og vejr Indretning af ventekø-faciliteter Til- og fravalg af U-skyl Fleksibilitet Flerturskort på alle stationer Tilgængelighed Skabe overskuelighed Tydelig opmarchs areal med ventetidsindikation Udnytte kapacitet Tydelig skiltning Aftenvask/”ledig hal skilt” Tryghed (the female touch) Lys - glas -lyd - duft -rent

7 Hvad betyder Fornyelsestræet? (hvad vil vi?)
Hvad er Bilvask: Bilvask er ikke en ”ren bil”, ”flot vaskeresultat”, ”tør bil” etc – bilvask er et ønske om at pleje sin bil og dermed tilfredsstille behovet for at ”have det godt med sig selv og sin bil” Mere fokus på Pitstopperen – mindre fokus på Bilnusseren Hvad gør vi nu! Samarbejde med ”Lounge” – fokuserer på ide, design og sammenhæng Kundeundersøgelse – hvad gør/vil kunderne? Test - Elementer til Hundige Bygade Projekt samarbejde med maskinleverandør

8 Elementerne i Fornyelsestræet
Indretning af ”ventebane”: Overdækning, afskærmning, belægning, venterum – hvorledes indretter vi ventefaciliteterne således de understøtter ”nedbringe oplevet ventetid” og samtidig indeholde ”puslefaciliteter” Med det fokus, at en række aktiviteter kan håndteres mens man venter. Puslefaciliteter: Qvikstøvsuger (en støvsuger der står i køen/kommer ned fra luften og varer max. 45 sek), ingen spande og børster (skal integreres således vi ikke har løse genstande.) Tanken pt. er en højtryksrenser med børste og kemi integreret i ventebanen.

9 Elementerne i Fornyelsestræet
Faciliteter til underholdning – for at nedbringe oplevet ventetid Fladskærme m/vaskemenu, promotion, information om hvad gør vaskemaskinen lige nu, ventetidsindikator, gode råd etc. Automatvæg med kaffe, softdrinks, konfekture, pleje produkter The female touch – hvorledes gøres selve vaskehallen mere indbydende Lyssætning på vægge/maskine for at understøtte aktivitet og tiltrækning Musik i afdæmpet/nedtonet form – mens kunden venter.. Duft – vi arbejder på at opsætte duftampuller i hallen, hvorfor skal en vaskehal lugte dårligt?

10 ”Qvikhits” – Hundige Bygade - Hvad går vi først efter I selve hallen:
Fremdriftsplan ”Qvikhits” – Hundige Bygade - Hvad går vi først efter I selve hallen: Maskinudskiftning / renovere hallen – overvejes… Lys i hal: Spot på maskinen – klart lys Farvet spot eller lign under vask Diffust lys slukker under vask Duft: Implementere duftampuller på maskinen Duft ud efter endt vask

11 Fremdrift Foran vaskehal: Ventebane: Elektronisk skærm QvikStøvsuger
Vaskemenu + promotion (som butikkerne) Angivelse af tidsforbrug Angivelse af ”hvad gør maskinen nu” Angivelse af konceptelementer (Information/viden/underholdning) Ventebane: QvikStøvsuger Placering af 1-2 støvsugere i ventebane (almindelig støvsuger er en mulighed, men andre muligheder bør findes..) Ventetidsmarkering Markere den tid kunden kan forvente at vente på næste vask Ventetid: 8 min - Hvis du holder her kan forvente at vente i ca. 8 min


Download ppt "Fremtidens Bilvask."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google