Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBenjamin Fischer Redigeret for ca. et år siden
1
Sprog i virtuelle verdener
2
Dagens struktur Om sproglig beskrivelse Sprog i virtuelle verdener Self expression / fællesskab Afrunding
3
Grundvinkler redundans permanens dialogisk / samtidighed turtagning selv-afsløring "samme sted" krop?
4
Grice’ maksimer Kvalitet/ Sandhed Kvantitet/ Økonomi Relevans: Entydighed/ Klarhed
5
En opstilling
6
Afsluttende pointer Chat (og meget tale i virtuelle verdener) er i uhørt grad redundant, useriøst. Chat har en halvpermanent karakter der tillader parallelle samtaler Når man kan gøre noget, bliver sproget mere ”Griceiansk”. Fællesskaberne er både positivt og negativt definerede. De negative er de nemmeste. Kroppen reproduceres gerne i virtuelle verdener, men som en forestillet, projiceret krop. Kropstegn såsom smileys bruges ligesom kropssprog til at markere ironi o.l.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.