Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag."— Præsentationens transcript:

1 M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap

2 Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag

3

4 ”Interaktiviteten imødekommer i høj grad børnenes behov for og ønske om at handle, lege kommunikere og skabe sociale relationer og situationer ved hjælp af og gennem de nye medier.” - Birgitte Holm Sørensen

5

6 Endnu et opkald – hun virker en smule fornærmet. ”Hun kan da ikke vide at jeg gik skævt? Hvor sidder hun henne? Kan hun se mig? – Hun må selv have fordomme!” - Pige fra 2. analyseenhed

7 ”Damen virker sød og hun har en rar stemme. Men jeg kan ikke li’ at snakke med en jeg ikke ved hvordan ser ud. Det kunne være rart at se et billede af hende.” - Pige fra 2. analyseenhed

8 Murray siger: “Agency is the satisfying power to take meaningful action and see the result of our desisions and choices”

9 Ny undervisnings- og læringspraksis i skolen Lærings praksis udenfor skolen (nye elevforudsætninger) Undervisnings- og læringspraksis i skolen

10 EgoTrap (-) Agency (+) Udfordring og immersion (+) Reifikation (+) Tolkning af sig selv Fagligt indhold

11

12 I NTERVIEWS Et struktureret telefoninterview med en lærer fra Vejen Gymnasium Et gruppeinterview med to lærere fra Ørestadens Gymnasium

13 R ELATIVE FORDELE Egenskaber Afslappende at være lærer, fordi man ikke skal holde styr på eleverne Handlingen sikrer, at eleverne bliver holdt fast Eleverne lærer deres mobiltelefon bedre at kende på en sjov måde Parringen af to elever styrker sammenholdet Opstillingerne var sjove og spændende Barrierer Fagligheden er for lav på de enkelte opstillinger (6. klassesniveau) Manglende opsamling af resultater Ringe kobling mellem EgoTrap og det naturvidenskabelige grundforløb

14 K OMPATIBILITET Egenskaber Oplagt at benytte mobiltelefoner, da unge er fortrolige med dem God idé at koble læring og mobiltelefoner sammen Barrierer Eleverne bliver ikke bedømt Opstillingerne er for spredt rent emnemæssigt Agency halter. Der mangler flere valgmuligheder i spillet, og flere veje at gennemføre spillet på.

15 K OMPLEKSITET Egenskaber Let at bruge sin mobiltelefon til at navigere rundt på udstillingen, når først man er kommet i gang. Barrierer Uforståelige tekniske problemer Manglende introduktion til hvordan man spiller EgoTrap Frygt for at trykke på de forkerte knapper, så man ved et uheld kommer til at logge ud af spillet.

16 T ESTBARHED Barrierer Lærerne samlede forståelse af EgoTrap var lav, før de prøvede det Lærerne kunne ikke gennemskue om EgoTrap var relevant for deres undervisningsforløb Lærermaterialet var overfladisk og mangelfuldt. Ingen information omkring hvilke faglige temaer, der er i EgoTrap.

17 O BSERVERBARHED

18 O PSUMMERING Mere fokus på bestemte kernefagligheder Bedre kobling til det naturfaglige grundforløb Overblik over hvilke faglige input eleverne får gennem udstillingen Mulighed for at arbejde videre med de resultater eleverne fik gennem udstillingen Bedre mulighed for efter-refleksion i klassen

19 K ONCEPTFORSLAG Oprettelse af profil About LOG Mine data Min klasses data

20 Rogers innovationsbeslutningsproces Kendskabsstadiet Overtalelsesstadiet Beslutningsstadiet Gennemførelsesstadiet Bekræftelsesstadiet

21 Egenskaber Relativ fordel Kompatibilitet Kompleksitet Testbarhed Observerbarhed

22 SLUT


Download ppt "M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google