Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til programmering

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til programmering"— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til programmering
Kursusintroduktion Greenfoot

2 Indhold Kursusformaliteter Hvad er programmering?
Se kursusweb Quiz ved første øvelsesgang Hvis I er i tvivl, så spørg! Hvad er programmering? Eksemplificeret med sudoku-løser Undervisnings og studieformer cs.au.dk/dIntProg Hvad skal læres? Hvordan skal det læres? dIntProg, E12

3 Bemanding Aino Vonge Corry Michael E. Caspersen
Michael Lind Mortensen, Sune Ohrt Sørensen, Mads Buch, Jonas Hovmand, Mikkel Brun Jakobsen, Morten Henriksen Birk, Michael Nielsen, Jens Emil Grønbæk, Andreas Mathisen, Morten Djernæs Bech, Lau Skorstengaard, Mathies Boile Christensen, Mathias Bak Bertelsen, Julian Simon Nielsen, Lauge Hoyer, Jens Johansen, Nils Asbjørn Joensen, Jacob Hougaard, Ole Rasmussen, Jeppe Welling Hansen dIntProg, E12

4 Hvad er programmering?

5 Programmering af Sudoku-løser
dIntProg, E12

6 Hvordan bedriver vi programmering i dIntProg?
Greenfoot

7 Programeksempler Greenfoot dIntProg, E12

8 Og hvordan tjekker vi at I har lært det?
Hvad skal I lære? Og hvordan tjekker vi at I har lært det?

9 Mål og valg af prøveform
Deltagerne skal ved afslutning af kurset kunne anvende grundlæggende konstruktioner i et sædvanligt programmeringssprog identificere og forklare arkitekturen af simple programmer identificere og forklare betydningen af simple specifikationsmodeller implementere simple specifikationsmodeller i et sædvanligt programmeringssprog anvende standardklasser ved realisering af programmer. Mundtlig prøve Skriftlig prøve Multiple choice Praktisk prøve Det obligatoriske program checker bredere ift. læringsmålene dIntProg, E12

10 Undervisnings – og studieformer

11 Undervisningsformer i dIntProg
Forelæsninger overblik, begreber, principper og eksempler (forud) detaljer (bagud) Afleveringsopgaver kærligt spark bagi feedback (til jer og til os) Øvelser (vigtigst!) praktisk arbejde under vejledning styret refleksion (efter behov) Hjemmearbejde læs bogen og lav opgaverne i denne forbered øvrige opgaver dIntProg, E12

12 Vejledende timeforbrug
Forelæsninger: Øvelser: ”Hjemme”arbejde: Ialt 4 timer 7 timer 15 timer dIntProg, E12

13 Studieformer Par-programmering (driver og navigator) Disciplin
øvelser studier afleveringsopgave Disciplin lav jeres ting til tiden kurset er tilrettelagt ud fra den forudsætning Kreativitet find selv på udvidelse af opgaverne udfordr jeres forståelse og kompetencer Spørg vent ikke! brug hinanden, jeres instruktor, os, webboardet, ... dIntProg, E12

14 Om programmering Programmering Faser Anderledes Svær tankegang
Motivation Begejstring Tvivl Frustration Eksistentiel krise Heureka! Fascination Kompetencer Indsigt Magt over teknologien Begejstring Tid ”Human beings are not accustomed to being perfect, and few areas of human activity demand it. Adjusting to the requirement for perfection is, I think, the most difficult part of learning to program.” F. Brooks, The Mythical Man-Month, pp. 7-8 dIntProg, E12


Download ppt "Introduktion til programmering"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google