Download præsentationen
Offentliggjort afAugusta Laustsen Redigeret for ca. et år siden
1
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
Forslag til årshjul Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
2
1. kvartal (december, januar og februar)
Niveau 1: I henhold til lov, overenskomst m.v.: Niveau 2: kontaktpersonen anbefales at udføre: Niveau 3: Kontaktpersonens opgaver i relation til menighedsråd, medarbejdere, m.fl.. December Julefrokost og julegave. Januar Ferieplanlægning: Planlægning af restferie. Planlægning af de særlige feriedage og evt. varsling af særlige feriedage. Arbejdstilrettelæggelse: Planlægning af 2. kvartal. Friweekender, rådighedstid, m.v.. Kontaktpersoner og konsulent: Evaluering og drøftelse af samarbejdet mellem konsulent og kontaktperson. Menighedsrådet drøfter det kommende år: Hvordan kan medarbejderne understøtte menighedsrådets målsætning og vision? Hvordan kan menighedsrådets målsætning og vision understøttes af en lønpolitik? Hvilke (nye) opgaver skal løses i år af medarbejderne? Hvordan definerer menighedsrådet god ledelse? Og hvordan kan kontaktpersonens udføre dette i samarbejde med menighedsrådet? Februar Medarbejdermøde: Den årlige arbejdsmiljødrøftelse. Planlægning af hovedferien og/eller indhentning af ferieønsker. Indgå i drøftelser med medarbejderne om sognets budget - høre til ønsker fra graver (forslag til maskiner), organist (forslag til koncerter) osv..
3
2. kvartal (Marts, april og maj)
Niveau 1: I henhold til lov, Overenskomst m.v.: Niveau 2: kontaktpersonen anbefales at udføre: Niveau 3: Kontaktpersonens opgaver i relation til menighedsråd, medarbejdere, m.fl.. Marts April Arbejdstilrettelæggelse: Planlægning af 3. kvartal. Ferier, friweekender, rådighedstid, m.v.. Personalemøde: Diverse. (F.eks. orientering fra kontaktperson, osv.) Drøftelse: Hvordan kan medarbejderne medvirke til at anvende ressourcerne bedst muligt? Evt. ved samarbejder mellem medarbejdere og inddragelse af frivillige. Opfølgning på MUS: Opfølgning på de aftaler der blev indgået ved MUS-samtalen. Er forventningerne blevet indfriet? Aftale om overarbejde/merarbejde og afspadsering. Maj
4
3. kvartal (juni, juli og august)
Niveau 1: I henhold til lov, Overenskomst m.v.: Niveau 2: kontaktpersonen anbefales at udføre: Niveau 3: Kontaktpersonens opgaver i relation til menighedsråd, medarbejdere, m.fl.. Juni Arbejdstilrettelæggelse: Planlægning af 4. kvartal. Friweekender, rådighedstid, m.v.. Juli August
5
4. kvartal (september, oktober og november)
Niveau 1: I henhold til lov, overenskomst m.v.: Niveau 2: kontaktpersonen anbefales at udføre: Niveau 3: Kontaktpersonens opgaver i relation til menighedsråd, medarbejdere, m.fl.. September Medarbejdermøde Der foreligger flere forhold, der skal drøftes ved et årligt medarbejdermøde. Lønforhandling: Det årlige lønforhandlingsvindue mellem 15. september og 15. november. Til menighedsrådets drøftelse: Kriterier for lønforbedring. I sammenhæng med menighedsrådets målsætning og vision? Prioritering af midler. Til løn til medarbejdere eller andet? Oktober Arbejdstilrettelæggelse: Planlægning af 1. kvartal. Friweekender, rådighedstid, m.v. Planlægning af restferie. November APV APV skal udarbejdes. (APV udføres hvert tredje år). Trivselsmålinger Der foretages trivselsmåling. (Trivsels-måling udføres hvert tredje år). MUS Afvikling af MUS. (MUS udføres hvert år). Evaluering af årets gang. Evaluering af MR og kontaktpersonopgaverne med særligt henblik på konstituering.
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.