Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Newline.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Newline."— Præsentationens transcript:

1 Newline

2 Erhvervscase mdt. eksamen
Horsens Handelsskole den 9. juni 2005 Newline A/S Erhvervscase mdt. eksamen nn hhsa

3 Newline A/S Grundlagt i 1981 Ejerform: Aktieselskab (familieeje)
Eksportstart i slut 80’erne Ejerform: Aktieselskab (familieeje) Produkter: Funktionelt kvalitets sportstøj Antal ansatte: 61 i DK, ca. 500 i produktionen

4 Problemer Frembrusende internationaliseringsstrategi
Mål og visioner Udvidelse af distributionssegmenter! Eksportmotiver? Eksport-beredskab/erfaring Manglende overvejelser i forbindelse med valg af eksportmarkeder Eksport til 14 lande Forskellige distributionsformer Sælgere Agenter Importører

5 Internationaliseringsproces
Internationaliseringsgrad Uppsala-modellen, direkte fase 3/4 Back to basic Genovervejelse  fase 2/3 Eksportmotiver? Proaktivt, med forbehold Interne motiver  reaktive forespørgsler Eksport-beredskab/erfaring Vil for meget  selvkritiske Lave markeds- og konkurrentanalyser Link til Uppsala-model

6 Valg af eksportmarkeder
Genovervej eksportlande Opfylder alle lande deres afsætningsmål? Evt. brug af tragtmodel BNP Købekraft Interesse index Distributionsmuligheder Forskellige distributionsformer Direkte investering (fase 4) Direkte distribution Uppsala = indirekte distribution Reelt Handelsimportør (I Newlines navn)

7 Distributionsstrategi
Eksklusiv distribution Enkelte forhandlere i geografisk område Selektiv distribution Mindre antal forhandlere i geografisk område Intensiv distribution Flest mulige i geografisk område Bilka – stemmer ikke overens Intensiv Newline – sportsforretninger Selektiv

8 Konsekvenser Internationaliseringsproces Valg af eksportmarkeder
Back to basic  realisme Effektiv allokering af ressourcer Valg af eksportmarkeder Gennemgående og sammenhængende eksport Distributionsstrategi Sammenhæng i distributionsstrategi og mål / visioner Distributionsformer overens med internationaliseringsgrad Ens distribution  mindre adm.

9 Evt. spørgsmål ???

10 Newline

11 Distributionsforhold
Produkt- forhold Konkur- rence- forhold Kunde- forhold Distributionsforhold Valg af distributions- form Forhold i omgivel- serne Forhold i distribution- leddet Interne forhold

12 Påvirkning af handlingsparametre
Price Product Påvirkning af handlingsparametre Promotion Place

13 Uppsala-model Uppsala-model Link til internationaliseringsproces

14 Dias - sitemap Oversigt: Newline A/S Problem
Internationaliseringsproces Valg af eksportmarkeder Distributionsstrategi Konsekvenser Evt. spørgsmål ??? Distributionsforhold Påvirkning af handlingsparametre Uppsala-model Start / slut


Download ppt "Newline."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google