Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afStefan Justesen Redigeret for ca. et år siden
1
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen
2
VisitNordjylland: Det regionale turismeudviklingsselskab 16 bestyrelsesmedlemmer 18 ansatte Årligt budget 40 mio. DKK Arbejder med – Marketing – Efteruddannelse – Onlineudvikling – Destinationsudvikling – Netværk – Viden og analyse
3
Samlet turismeforbrug i DK: 82,4 mia. kr. Samlet jobskabelse i DK 119.500 årsværk Turismeandel af samlet udbud i DK 1,9% Turismens omsætning, jobskabelse og andel af det samlede udbud
4
Turismeforbrug fordelt på kommuner
5
Turismeandel fordelt på kommuner
6
Motiver for Danmark som rejsemål Top 10 motiver Kilde: VisitDenmark Kystturisterne i Danmark, 2013
7
Overnatninger fordelt på regioner Kilde: Danmarks Statistik Overnatninger 2007-2012
8
Status Dansk turisme i yderområderne har volumen Det danske turismeprodukt i yderområderne har nogle grundlæggende kvaliteter der efterspørges og findes attraktiv af fremtidens forbruger ------- Dansk turisme i yderområderne er i tilbagegang og mister markedsandele Dansk turisme har en pris/kvalitetsudfordring Det er svært at drive turistvirksomhed i særdeleshed i yderområderne
9
Muligheder/Udfordringer – hvad skal der til? Forbedret rammevilkår – Momssats – Grønne afgifter Infrastruktur – Bedre mobildækning Forbedret image – UdkantsDanmark – udnyt værdierne som turisterne efterspørger! – Lavstatusbranche (service – turisme) Tiltrækning af investeringer – Nationalt fokus offentlige/fondsinvesteringer – Planlovgivning (skal ses ift international konkurrence)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.