Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til fremtiden

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til fremtiden"— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til fremtiden
Senior Erhverv Organisering af SE-IT Personlige synspunkter: Erfaringer med vores netværk Erfaringer med det regionale Erfaringer med det landsdækkende Erfaringer med SE-IT Introduktion - inspiration - debat Senior Erhverv Thy-Mors KV maj 10

2 Beskæftigelsesministeriet
Overordnet organisering/kommunikation indenfor Senior Erhverv Folketinget Beskæftigelsesministeriet Satspuljen Arbejdsmarkedsstyrelsen – Birgit & Jan UTUN Koordinator – Maja – SE23 PR udvalg IT udvalg Kursusudvalg SE1 SE2 SE3 SE4 SE5 SE6 SE7 SE8 SE9 SE10 SE11 Kurser/møder – Nyhedsbreve - Debatforum SE12 SE13 SE14 SE15 SE16 SE17 SE18 SE19 SE20 SE21 SE22 Senior Erhverv Thy-Mors

3 Hjemmesider Database IT – udvalgets forslag WebSmedjen Vision2business
Landsportal 22 lokale sider – 7 med 22 lokale indgange – 13 rigtigt med -Webredaktør PR udvalg IT udvalg (Maja med) Tekniske problemer -Forståelsesproblemer -Koordinere IT-kususønsker -Ønsker til forbedringer Senior Erhverv Thy-Mors

4 SE-IT historien – manglende fodslag Hjemmeside Database
2000 Nogle bruger TR skabelon 2001 Kamp Næstved, Svendborg og Esbjerg 2002 TR laver DB – og hjemmeside - foreninger kan selv lave forbedringer Andre hyrer 2003 Enkelte har IT-kyndige Mange foreninger laver egne ændringer i DB 2004 2004 Tre sideløbende DB - flest på TR 2005 Opdatering en udfordring 2006 2007 AMS sætter ½ mio. til fælles IT–løsning (alle SE med) IT-udvalg nedsat - dør efter 15 møder + koordinatorbøvl 2008 Maja og Flemming finder WebSmedjen (maj) Kristian koordinerer DB m. Torben + følgegruppe 2009 Opdateret DB april – link udsendt - AMS-rapport Nyt fælles IT-udvalg 2010 Nyt fælles IT-udvalg Alle med på fælles DB – undtagen Svendborg Status: 7 bruger Typo3 Status: 13 med på nyt link Alle skal være med

5 Vi er et af 22 netværk i Senior Erhverv Danmark Non-profit, upolitisk forening, der 2010 modtager fra AMS Medlemmer er ledige, 50+ére Alle SE: 1043 SETM: 53 (pr ) Kontingentet pr. år: 100 kr. Målet: At matche ledige med jobs At forbedre seniorers job-vilkår At skabe et socialt netværk At finde jobåbninger Hvordan: Danne interessegrupper Besøge virksomheder PR om seniorer Være med i netværk Inspirere hinanden

6 En virksomheds omgivelser - ifølge Michael Porter
Mulige nye konkurrenter Anden aktør/Udd.institut. Åbent hus Virksomhedsbesøg Konkurrencen på markedet for vejledning/jobsøgning Leverendører Aftagere Jobcentre/kommuner Virksomheder - off./private Fagf./A-kasser Anden aktør Anden aktør/Udd.institut. Erstatbare produkter PR/medlemmer PR/medlemmer e-kurser? -(mail-internet) Senior Erhverv Thy-Mors

7 Hints & holdninger Der ligger faktisk mange overvejelser til grund for SETMs nuværende PR/markedsføring/information. Den første er: Hvem vil jeg fortælle noget? Den anden er: Hvad vil jeg fortælle? Den tredie: Hvordan vil jeg meddele mig - hvilket medie? Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

8 Mulige PR-opgaver: Hints & holdninger Hjemmeside Nyhedsbrev
Brochurer til virksomheder & medlemmer Avisomtale/pressemeddelser/læserbreve Annoncer Plakater Visitkort/billeder/navneskilte/familiealbum Velkomstmappe Radio/TV - Snakker for vores syge Moster Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

9 En nyhed kan være: Hints & holdninger
om personer: -Nye medlemmer/medlemmer i job -Nye medlemmer i bestyrelsen -Medlemmer på kursus om ting: -Nye PCer/edb-grej, ny indretning om aktiviteter: -Kuser i SE-regi - oplevelser -Åbent-hus-arrangementer -Gruppernes tiltag og planer om tendenser:Ny lovgivning, SE-forhold Ledighedsudvikling for seniorer om ændringer: Åbningstider, mødetidspunkter, database referater af møder: Generalforsamling, bestyrelsesmøder Visions-, ERFA-/landsmøder Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

10 Hints & holdninger Og endelig - men ikke mindst: En leder - et udspil omkring SETMs status og holdninger. Et Nyhedsbrev er ikke bare referat af beslutninger fra møder eller nye tiltag. Det er simpelthen et helikopter-syn. Og så må det gerne have et halv-professionelt tilsnit. Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

11 Hints & holdninger Nyhedsbrevet distribueres til: Alle medlemmer – pr. mail eller brev (30 stk.) Alle netværk + Lisbeth/Maja Tilmeldte virksomheder og Erhvervsråd Kommunerne + udvalgte nøglepersoner Thisted Dagblad og Morsø Folkeblad Jobcentrene i region Nordjylland Fagforeninger og A-kasser ”Andre aktører” Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

12 SE er en rigtig god sag – for få penge Synlighed og ærlighed
Hints & holdninger Mantra – ”Gør det gode lidt bedre – gør noget” SE er en rigtig god sag – for få penge Synlighed og ærlighed Det må godt se godt ud Ikke for mange stavefejl – gode billeder IT-viden en hjælp – ikke styrende Der skal bruges energi – og tid Urimelig kritik – er indbygget Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

13 Prøv noget! Hvad kan der ske, hvis du gør noget? Hints & holdninger
Hvad sker der, hvis du ikke gør noget? Vær med til at forme din egen fremtid? Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard

14 Problemfelter For ringe økonomi – ren ruin 2010 For lidt kontinuitet Ændret medlemsgruppe – konceptet må ændres For lidt centralt støtte - politisk Virksomhedspraktik og aktivering splitter arbejdet SE har intet talerør – ingen landskoordinering - fællesskabet er dog styrket det sidste år Den lokale opbakning mangler – mange steder Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard


Download ppt "Velkommen til fremtiden"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google