Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause."— Præsentationens transcript:

1

2 Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause Overvejelser ved valg af platform - TEKNISK Gruppearbejde 2. Dialog / afslutning

3 Hvem er IdeFA Gruppen Flemrik Web Design & Web DeZigns (Fritidsfirmaer fra 1998) IdeFA Gruppen startede i 2005 Fra produktion til rådgivning… Projekter Kundeportefølje

4

5

6

7 Tjeklisten

8 Mange udbydere af CMS på markedet Der er formodentligt ikke 2 af jer der har samme behov?

9 Tendenser ved valg af CMS (shops) lige nu. Fysiske butikker (FAQ, bringe levende mennesker ind på skærmen, 24-7 live support)

10 Tendenser ved valg af CMS (shops) lige nu Integration med økonomisystemer - real time, opdatering - hvilken vej, billeder, konsulentpris (regnskab) og det kan det blive rigtig DYRT, hvis ikke det spiller sammen 100%. Tendenser ved valg af CMS (shops) lige nu Søgemaskineoptimering - søgemaskineoptimering på produkter.

11 Tendenser ved valg af CMS (shops) lige nu At købe – analyse, analyse, analyse (Google Analytics elle andre) VIGTIGT, at kunne ”ændre”

12 Tendenser ved valg af CMS (shops) lige nu Valg for kunden – ikke kun menu…. (analyse, analyse & analyse) + søg på siden (stavefejl)

13

14 Tendenser ved valg af CMS (shops) lige nu Integration med sociale medier/brug af sociale medier. (Rum til løbende udvikling) ?

15 Pas på SÆLGEREN! De kender jeres indvendinger Lover guld og grønne skove – nr.1 på Google Sørg for at have professionel sparring med, når man henvender sig til en leverandør. Vi er selv underleverandør for Reklamebureauer m. flere og JA systemet kan det hele. Giv udtryk for at I har flere leverandører med på banen. Erfaringer

16 Ejerforhold Hvem ejer kunde database? Hvem ejer Billeder og alt indhold? Hvem ejer software – kan det frikøbes? Hvad sker der hvis leverandøren lukker? Dine behov Beskriv alle dine behov og få evt. udarbejdet en kravspecifikation. Økonomi Økonomiske rammer. Funktioner / priser opdelt i faser – så man kan vælge til og fra. Få priser på fremtidig planlagte ting, brug tid og penge på at få det beskrevet. Samarbejdsaftale Regler for opsigelse, leveringstid. Hvad er der aftalt – hvad er med og hvad er ikke med (Jeg troede ???)

17 Gruppearbejde 1. Grupper af 3-4 personer (dem som kommer fra samme firma i forskellige grupper) Erfaringer samt gode råd til hinanden. Brug listen.

18 Opensource vs. Kommercielle

19 Åbne systemer (GPL) Du ejer systemet Ingen licensbetaling Udgangspunkt i kunden Høj udviklingshastighed Billig udvikling Ofte få moduler fra start Specialudvikling Mangel på dokumentation Lav sikkerheden (leverandør) Lukkede systemer Leverandøren ejer systemet Licensbetaling Udgangspunkt i systemet Lav udviklingshastighed Dyr udvikling Mange moduler fra start Fast udvikling God dokumentation Høj sikkerhed

20 Overvejelser ved valg af platform Søgemaskinevenlig – Overholder systemet tekniske standard som W3C og xHTML – Er der læsbar URL adresser – og kan i selve bestemme URL? – Kan der placeres metadata på kategori og produkt niveau? Design – Er der fuld designfrihed? – Kan forskellige varegruppe have forskelligt design? – Følger man faste skabeloner eller kan nogle sider designes anderledes? Optimeringskonvetering – Er der integration til Google Websiteoptimizer? – Kan design ændringer implementeres – Kan betalingsforløbet ændres, f.eks. efter en brugertest – Kan deres installeres Google salgssporing?

21 Overvejelser ved valg af platform Moduler / funktioner – Har systemet integreret Nyhedsbrev – design/plaintekst mails? – Er der analyseværktøj til mail udsendelse – Hvor mange har åbnet, klikket på links osv. – Print / Sitemap / Søg – E-handelsfunktioner: Relateret produkter, kunder købte også, betaling/checkout Specialudvikling – Skulle systemet ikke kunne håndterer dine ønsket behov, er der så mulighed for specialudvikling? – Ejer du den udvikling der bliver lavet? – Eksempel med Parameter booking, hotel branchen – specialudvikling.. Fast løbende udvikling – Kommercielle systemer, har tit mulighed for at du kan bidrage til kommende udvikling – Brug det!

22 Overvejelser ved valg af platform Support / rådgivning – Vigtigt at du altid kan få hjælp både teknisk og salgsmæssigt – Har leverandøren en stor indsigt i E-handelsverden? – Ydes der support fra leverandøren – Betaling eller inkl. i prisen? Backup – Hvor tit tages der backup? – Kan du få udleveret en fysisk backup? Hvem skal opdater? – Et brugervenligt administrationssystem – Kan din leverandør hjælpe dig? Fragt og salg til udlandet - En klassisk problemstilling – Kan systemet håndterer måden du har brug for at sende din vare på?

23 Overvejelser ved valg af platform Integration med andre systemer – ERP – Kan systemet integreres med dit økonomi system? API – CRM – Salgsstyring / opfølgning – Post Danmark / GLS osv. Kan der udskrives labels direkte fra deres systemer? Sikkerhed – Bliver systemet automatisk opdateret? – Kig efter et gennemtestet system

24 Gruppearbejde 2. Grupper af 3-4 personer (dem som kommer fra samme firma i forskellige grupper) Erfaringer samt gode råd til hinanden. Brug listen.

25 Dialog

26 IdeFA Gruppen | Havnepladsen 12 | 9900 Frederikshavn +45 9840 7600 | info@idefa.dk | www.idefa.dk


Download ppt "Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google