Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN."— Præsentationens transcript:

1 TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN

2 AARHUS UNIVERSITET HOVEDBUDSKAB ›Lærerens praksis i undervisningslokalet er afgørende for en uddannelses kvalitet ›Læreres praksis ændres kun, hvis de eksperimenterer og får støtte inde i undervisningslokalet 2

3 AARHUS UNIVERSITET UDGANGSPUNKT ›Det er svært at ændre sin undervisning. Den er rutinepræget og rodfæstet i tradition, personlighed, institutionelle rammer, elevers forventninger m.m. ›Aktuelt ideal: Evidens ›Men, det er svært at bruge teori i praksis ›Aktuelt ideal: Den reflekterende praktiker ›Men det er svært at reflektere over praksis på en sådan måde, at det åbner nye handlemuligheder ›Coaching i undervisningslokalet virker 3

4 AARHUS UNIVERSITET 4

5 AARHUS UNIVERSITET ET PAR DANSKE EKSEMPLER ›Teaching Lab, Læreruddannelsen Nørre Nissum ›Læringsugen, Aarhus Kommune 5

6 AARHUS UNIVERSITET FOKUS ›Hvordan påvirker lærerens handlinger elevernes læring? ›John Hattie om kernen i lærerprofessionalisme: ›Know thy impact! 6


Download ppt "TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google