Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSimon Holmberg Redigeret for ca. et år siden
1
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN
2
AARHUS UNIVERSITET HOVEDBUDSKAB ›Lærerens praksis i undervisningslokalet er afgørende for en uddannelses kvalitet ›Læreres praksis ændres kun, hvis de eksperimenterer og får støtte inde i undervisningslokalet 2
3
AARHUS UNIVERSITET UDGANGSPUNKT ›Det er svært at ændre sin undervisning. Den er rutinepræget og rodfæstet i tradition, personlighed, institutionelle rammer, elevers forventninger m.m. ›Aktuelt ideal: Evidens ›Men, det er svært at bruge teori i praksis ›Aktuelt ideal: Den reflekterende praktiker ›Men det er svært at reflektere over praksis på en sådan måde, at det åbner nye handlemuligheder ›Coaching i undervisningslokalet virker 3
4
AARHUS UNIVERSITET 4
5
AARHUS UNIVERSITET ET PAR DANSKE EKSEMPLER ›Teaching Lab, Læreruddannelsen Nørre Nissum ›Læringsugen, Aarhus Kommune 5
6
AARHUS UNIVERSITET FOKUS ›Hvordan påvirker lærerens handlinger elevernes læring? ›John Hattie om kernen i lærerprofessionalisme: ›Know thy impact! 6
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.