Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

26-11-2009 NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "26-11-2009 NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV."— Præsentationens transcript:

1 26-11-2009 NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.

2 RESULTAT OG FORUDSÆTNINGER HERFOR Det estimeres, at der med en målrettet indsats kan realiseres 5-7 mio. kr. årligt i perioden 2011-2014 Det er vurderingen, at potentialet kan realiseret med begrænsede investeringer og uden nævneværdige serviceforringelser for borgere og virksomheder Beregningerne er i høj grad baseret på skøn idet de udarbejdet under tidspres Forudsætningen for at potentialet kan realiseres er bl.a.: Stærkt ledelsesfokus i løbet af 2010 på markant forøgelse anvendelsen af eks. og nye (nationale) selvbetjeningsløsninger hos borgere og virksomheder - og sikre kendskabet til mulighederne blandt medarbejderne og deres uddannelse af brugerne af løsningerne Vilje til kontinuerligt at få stadig flere borgere og virksomheder til at bruge digitale løsninger og i øvrigt ellers henvende sig mest omkostningseffektivt til kommunen Markant omlægning af mødestrukturen i den udkørende del af ældreplejeen samt optimering af planlægningen heraf 2

3 FORDELING AF ESTIMERET POTENTIALE 3 BeskrivelsePotentiale (2010 PL) Digitalisering Digitalisering af kommunens breve Øget anvendelse af eks. løsninger Udvikling af nye løsninger 2,0-3,0 mio. kr. Teknologiudnyttelse Videokonference Udnyttelse af info. i PDAer Ruteplanlægning 2,5-3,0 mio. kr. Kanalstrategi Ændring i borgere og virksomheders adfærd 0,8-1,0 mio. kr. Diverse Neddrosling af kommunens bistand til udvalgte borgergrupper 0,3 mio. kr. I alt5,6-7,3 mio. kr.

4 METODE OG KILDER Potentialerne er udregnet med afsæt i årsværksnorm på 1.620 timer og en gennemsnitsløn på 35.000 DKK (inkl. overhead) Antallet af henvendelser, indberetninger, e-mails mv. er baseret på oplysninger fra Nyborg Kommune (primært Borgerservice og Jobcenteret) og nøgetal fra KMD Forudsætningerne for beregningerne er baseret på vurderinger ud fra dialog med Nyborg Kommune, lignende undersøgelser i andre kommuner, nationale nøgletal og/eller potentialevurderinger udarbejdet af KL/FM Den korte tidsperiode for analyse og deraf manglende mulighed for at opnå dyb indsigt i kommunen, samt manglende data på en række områder gør, at beregningerne er baseret på skøn. Der har ikke være realistisk at nå at foretaget beregninger på potentialer knyttet til de øget digitalisering af de interne processer i kommunen. Det er vurderingen, at der vil kunne realiseres et potentiale ifht. eksempelvis: Bedre udnyttelse af ESDH, afklaring og optimering af sagsovergange mellem særligt borgerservice og forvaltningerne, øget samarbejde med andre kommuner og udvikling af nye digitale løsninger. 4


Download ppt "26-11-2009 NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google