Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Lisa Falk ØNH Sønderborg
2
Lisa Falk ØNH Sønderborg
3
Lisa Falk ØNH Sønderborg
4
PATIENTTILFREDSHEDS UNDERSØGELSE
OPERATIONS-ANÆSTESIAFDELINGEN SØNDERBORG SYGEHUS Lisa Falk ØNH Sønderborg
5
HVORFOR??? INDFØRELSE AF DEN DANSKE KVALITETSMODEL ÅR 2007
EVALUERING OG KVALITETSVURDERING AF PLEJEN SYNLIGGØRELSE AF OPERATIONSSYGEPLEJEN PR FOR DEN ENKELTE AFDELING I REGIONEN Lisa Falk ØNH Sønderborg
6
PROJEKTGRUPPE HANNE STECHER - OPERATIONSSYGEPLEJERSKE - PROJEKTANSVARLIG METTE HAMMAR - ANÆSTESISYGEPLEJERSKE KARIN HANSEN - SOCIAL-OG SUNDHEDSASS. ØNH LISA FALK - OPERATIONSSYGEPLEJERSKE ØNH Lisa Falk ØNH Sønderborg
7
FORMÅL: AT SYNLIGGØRE HVOR TILFREDSE PATIENTERNE
ER MED DEN GIVNE PLEJE PÅ OPERATIONS-/ OG ANÆSTESIAFDELINGEN, MED FOCUS PÅ MILJØ OG VENTETID Lisa Falk ØNH Sønderborg
8
MÅL 90% AF PATIENTERNE ER TILFREDSE MED DEN GIVNE PLEJE PÅ OPERATIONS- OG ANÆSTESIAFDELINGEN Lisa Falk ØNH Sønderborg
9
MÅLGRUPPE PATIENTGRUNDLAG UDVALGT VED STIKPRØVER FRA: GYNÆKOLOGI
PARENKYMKIRURGI UROLOGI ORTOPÆDKIRURGI ØRE-NÆSE-HALS Lisa Falk ØNH Sønderborg
10
HYPOTESER Patienten oplever medicin givet før operationen som beroligende Det er vigtigt for patienten at være orienteret om, hvornår han/hun vil blive hentet til operation. Patienten oplever ventetiden uden for operationsstuen som problematisk Patienten er ikke interesseret i, at personalet præsenterer sig – de kan alligevel ikke huske hvem vi er Patienten oplever utryghed ved at blive spurgt om det samme flere gange Lisa Falk ØNH Sønderborg
11
Patienten ønsker at lytte til musik på operationsstuen
Patienten vil have glæde af at få tilsendt skriftlig materiale om, hvad der sker når de er på operationsafdelingen Patienten ønsker at lytte til musik på operationsstuen Det betyder meget for patienten med en god stemning på operationsstuen Det er vigtigt for patienten at være med i samtalerne på operationsstuen Patienterne føler sig generet af støjen på operationsstuen Patienten ønsker at hilse på lægen lige inden operationen Lisa Falk ØNH Sønderborg
12
INKLUSIONSKRITERIER ELEKTIVE PATIENTER >18 ÅR IKKE DEMENTE
DANSKTALENDE (UDEN TOLK) Lisa Falk ØNH Sønderborg
13
DATA ØNH PATIENTFORDELING ( N = 61 ) MÆND 34 KVINDER 27
Lisa Falk ØNH Sønderborg
14
ALDERSFORDELING Lisa Falk ØNH Sønderborg
15
BEDØVELSE Lisa Falk ØNH Sønderborg
16
GIK PATIENTEN HJEM SAMME DAG.
Lisa Falk ØNH Sønderborg
17
TIDLIGERE OPERERET Lisa Falk ØNH Sønderborg
18
PRÆMEDICINERING Lisa Falk ØNH Sønderborg
19
VIRKNINGEN AF PRÆMEDICIN
Lisa Falk ØNH Sønderborg
20
INFORMATION OM AFHENTNING TIL OPERATION
Lisa Falk ØNH Sønderborg
21
VAR DET VIGTIGT AT VIDE HVORNÅR DE BLEV AFHENTET TIL OPERATION
Lisa Falk ØNH Sønderborg
22
TILFREDS MED MODTAGELSE PÅ OPERATIONSAFDELINGEN
ZZZZZZZZ DE TO STAKLER SOV Lisa Falk ØNH Sønderborg
23
HVORDAN OPLEVEDE DE VENTETIDEN UDENFOR OPERATIONSSTUEN, INDEN DE BLEV MODTAGET AF PERSONALET
Lisa Falk ØNH Sønderborg
24
MULIGT AT KOMME I KONTAKT MED PERSONALET I VENTETIDEN UDEN FOR OPERATIONSSTUEN
Lisa Falk ØNH Sønderborg
25
HVORDAN VILLE DE FORETRÆKKE AT PERSONALET PRÆSENTEREDE SIG
Lisa Falk ØNH Sønderborg
26
HVORDAN BØR PERSONALET PRÆSENTERE SIG
Lisa Falk ØNH Sønderborg
27
”CPR-nr har før forhindret fejloperationer i familien”
OPLEVEDE DE UTRYGHED VED AT BLIVE SPURGT OM DET SAMME FLERE GANGE (F.EKS NAVN, CPR-NR) ”CPR-nr har før forhindret fejloperationer i familien” Lisa Falk ØNH Sønderborg
28
BLEV DE FORKLARET HVORFOR SAMME SPØRGSMÅL BLEV STILLET FLERE GANGE
Lisa Falk ØNH Sønderborg
29
TILFREDS MED INFORMATION PÅ OPERATIONSSTUEN
”Alle var meget grundige – vigtigt for en kylling som mig” Lisa Falk ØNH Sønderborg
30
VIGTIGT MED SKRIFTLIG INFORMATION OM F
VIGTIGT MED SKRIFTLIG INFORMATION OM F.EKS HVAD DET BETYDER FOR MIG AT HAVE FÅET LAGT ET DRÆN ”Ville gerne have vidst jeg skulle bruge 300 engangslommetørklæder da jeg kom hjem” Lisa Falk ØNH Sønderborg
31
HVIS DER VAR MUSIK PÅ STUEN, HVORDAN FØLTES DET
”Fri mig for det, personalet kender næppe min musiksmag” Lisa Falk ØNH Sønderborg
32
ER TILBUD OM MUSIK VIGTIGT
”Ikke ved fuld narkose” Lisa Falk ØNH Sønderborg
33
OPTRÅDTE PERSONALET PROFESSIONELT / VELFORBEREDT
Lisa Falk ØNH Sønderborg
34
UDVISTE PERSONALET OMSORG FOR DEM
Lisa Falk ØNH Sønderborg
35
VAR DER AFSLAPPET STEMNING PÅ OPERATIONSSTUEN
”I mit tilfælde var god humor med til at sænke mit blodtryk” Lisa Falk ØNH Sønderborg
36
VIGTIGT FOR DEM, AT DER VAR EN AFSLAPPET STEMNING PÅ OPERATIONSSTUEN
”Ja men folk skal være koncentreret om opgaven” Lisa Falk ØNH Sønderborg
37
BLEV DER “SNAKKET HEN OVER HOVEDET” PÅ DEM
”Ja, men så spurgte jeg og fik straks et venligt svar” Lisa Falk ØNH Sønderborg
38
VAR DET VIGTIGT FOR DEM, AT VÆRE MED I SAMTALERNE
”Ja hvis jeg havde kunnet høre noget” Lisa Falk ØNH Sønderborg
39
GENERET AF STØJEN PÅ OPERATIONSSTUEN
”Der var ingen støj, alt var roligt og afslappet” Lisa Falk ØNH Sønderborg
40
TALTE DE MED OPERATØREN INDEN OPERATIONEN
”Ville gerne have hilst på lægen – det savnede jeg meget” Lisa Falk ØNH Sønderborg
41
VILLE DE ØNSKE AT HILSE PÅ OPERATØREN LIGE FØR OPERATIONEN
”Han ringede til afdelingen efter operationen, det var rart” ”Talt med lægen tidligere” Lisa Falk ØNH Sønderborg
42
”Dejligt at få varme tæpper over sig”
SØRGEDE PERSONALET PÅ OPERATIONSSTUEN FOR, AT DE BLEV LAGT GODT TILRETTE I SENGEN ”Dejligt at få varme tæpper over sig” Lisa Falk ØNH Sønderborg
43
EN BEDRE HÅRKLIPNING (ØRE-OP) NOGET MERE VARME PÅ OPVÅGNINGEN
HVAD KUNNE HAVE GJORT DERES OPHOLD PÅ OPERATIONSAFDELINGEN TIL EN BEDRE OPLEVELSE? EN BEDRE HÅRKLIPNING (ØRE-OP) NOGET MERE VARME PÅ OPVÅGNINGEN LIDT FORVIRRENDE MED ALLE DE MENNESKER, DER KOM OG TALTE MED MIG KARAKTER 13 DET ER EN FORNØJELSE PÅ SØNDERBORG SYGEHUS Lisa Falk ØNH Sønderborg
44
DIAGNOSER Lisa Falk ØNH Sønderborg
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.