Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening."— Præsentationens transcript:

1 Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening

2 Hvorfor digital post? Det offentlige afskaffer papirbreve Billigere, lettere og hurtigere at kommunikere med det offentlige. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2011 Fra 1. november 2013: lovpligtigt for alle med CVR-nummer dvs. i princippet alle foreninger

3 Postkassen er gratis 3 medarbejdersignaturer er gratis Hvad koster Digital Post?

4 Hvad kan man med digital post? Kommunikere via en sikker forbindelse med det offentlige Samle al post mellem det offentlige og foreningen i samme postkasse Opbevare og sortere foreningens digitale post i digitale mapper Angive en e-mailadresse og få besked, når der er ny post i postkassen Skrive til det offentlige og modtage digitalt svar

5 Sikkerheden er høj – med krav om brug af NemID medarbejdersignatur. Krypteret forbindelse giver garanti for, at uvedkommende ikke kan få adgang til de oplysninger, der bliver sendt.

6 Fordele Postkassen er knyttet til foreningens CVR-nummer Følger med selvom foreningen skifter adresse, e-mail, formand eller sekretær Posten gemmer sig ikke hjemme hos nogen

7 Hvem? Tredje part: advokat, revisor eller bogholder kan gives adgang til den digitale postkasse Brugerstyring Standard: alle skal kunne se alt Udvidet: Udvalgte kan se noget

8 Hvornår? I dag! Virksomheder, foreninger og organisationer kan gå i gang med at oprette en digital postkasse på virk.dk/postkasse i dag

9 Inden Postkassen kan oprettes: 1. Der skal bruges en NemID medarbejdersignatur. Den bestilles hos Nets DanID 2. Installationskode kommer med posten efter 7- 21 dage. Koden bruges til at installere signaturen på computeren 3. Log ind på virk.dk med NemID medarbejdersignatur og opret brugerprofil 4. Så er man klar til at oprette en digital postkasse på virk.dk

10

11 Opret Digital Postkasse på virk.dk

12 1. Gå ind på virk.dk 2. Klik på Opret digital postkasse 3. Log ind med din NemID medarbejdersignatur 4. Start oprettelse af digital postkasse. Klik på Start oprettelse. 5. Vælg standard eller udvidet funktionalitet. Sådan gør du:

13 6. Angiv om du er med i ledelsen eller om en fra ledelsen skal acceptere oprettelse af den digitale postkasse 7. Accepter vilkårene for oprettelse af en digital postkasse 8. Bekræft foreningens/virksomhedens navn 9. Indtast den e-mailadresse, hvor du vil modtage besked om post i virksomhedens digitale postkasse 10. Bekræft dine oplysninger og klik på godkend

14 Bemærk: Kun de der er tildelt adgang kan se, slette eller flytte foreningens digitale post. Den der opretter postkassen giver sig selv eller en anden adgang til posten. Har foreningen oprettet en digital postkasse, og ønsker du adgang til den, kan du anmode administratoren af postkassen om adgang: 1.Log på Virk.dk med den digitale medarbejdersignatur 2.Klik på ”Digital Postkasse” i højre side på forsiden af Virk.dk 3.Klik på ”Register ønske om adgang”

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25 Brug guiden på virk.dk/postkasse – så er du godt hjulpet! Kontakt hotline på tlf.: 70 80 86 86 Hverdage fra kl. 9 – 18 Klik ind på virk.dk/postkasse Sms til 1940 med teksten: bib + dit postnummer Så vil dit lokale bibliotek hjælpe dig https://www.odensebib.dk/it-hjaelp I tvivl?


Download ppt "Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google