Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Irene Pollach Corporate self-presentation on the WWW Metoder –Indholdsanalyse –Lingvistisk analyse –Diskursanalyse.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Irene Pollach Corporate self-presentation on the WWW Metoder –Indholdsanalyse –Lingvistisk analyse –Diskursanalyse."— Præsentationens transcript:

1 Irene Pollach Corporate self-presentation on the WWW Metoder –Indholdsanalyse –Lingvistisk analyse –Diskursanalyse

2 Do I Trust You Online and If So, Will I Buy? Kai H. Lim, CHOON Ling Sai, Matthew K.O. Lee, Izak Benbasat

3 Trust building 3 faktorer –Individuel disposition to trust Karaktertræk som udvikles i løbet af barndommen –Institution-based trust Institutioner regulativer og love –Cognitive trust Kognitiv forståelse og førstehåndsindtryk - design af en hjemmeside

4 Tillidsskabende processer Portal Affiliation –Affiliation with a well-known portal will improve potential customers’ trusting beliefs of an unfamiliar online store Customer Endorsement –Endorsements of satisfied customers who are similar to potential customers will improve the potential customers’ trusting beliefs of an unfamiliar online store.

5 Metode –Brugertest af målgruppen –Relevans –Ingen krav om køb –Økonomisk overkommeligt

6 Trust transfer on the WWW Overførsel af tillid via bl.a. hypertekst links. Tillid  Risikovillighed  Køb Lighed, nærhed & fælles overbevisning

7 Metode –Laptop-køb via salgssite –Afdække købskriterier  valg af produkt –Computervaner afdækkes via følgende parametre: Tillid til websites ”Net-erfaring” Forforståelse af sitet


Download ppt "Irene Pollach Corporate self-presentation on the WWW Metoder –Indholdsanalyse –Lingvistisk analyse –Diskursanalyse."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google