Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014."— Præsentationens transcript:

1 Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014

2 1.Siden sidst? Spørgsmål, kommentarer? 2.Ledelse af teams 3. Appreciative Inquiry 4. Øvelse – ligeud eller diskret? 5. Innovation 6. Selvledelse 7.Netværk 8. Transaktionsanalyse, kort 9. Klap, spil, mærker, drivkræfter 10. Relationstrappen 11.

3

4 Forming – Teamet dannes, og konflikter søges undgået, selv om man er lavt på relationstrappen. Deltagerne har fokus på at blive accepterede Storming – behov for koordinering og prioritering af teammedlemmernes opgaver – plads til forskellighed vigtigt

5 Norming – fasen, hvor roller og normer er ved at være på plads, og medlemmerne tager medansvar – relationstrappens ansvarsfase Performing – teamet bliver “high-performing”. Opgaver løses kompetent, effektivt og yderst selvstændigt. Motiverede og kvalificerede medlemmer, løser kompekse opgaver. Adjourning – opgaven fuldføres, teamet opløses

6

7 Husk de foreskellige ledelsesstile og de forskellige profiler – og hvor vigtigt det er at nå palletten rundt! Konflikthåndtering kan med fordel bruges med skelen til folks profiler!

8

9

10 Respekterer alt det gode, folk har gjort Er anerkendende I sit udgangspunkt Rigtigt brugt, kan det flytte bjerge! Ved forandringer, brug det som dagsorden, og tænk processen godt igennem!

11 Øvelse, vi snød for sidst: Sig det ligeud, eller diskret.

12 Innovation: Nye løsninger til at levere bedre produkter og service – for færre ressourcer Forskel på innovation og kreativitet: K: Evnen til at lege med ideer, tanker, muligheder – en proces I: Nyskabelse, der tilvejebringer økonomisk værdi – forbundet med en strategisk retning.

13 Medarbejderdreven innovation Borgerdreven innovation Brugerdreven innovation Kundedreven innovation Det brændende spørgsmål!

14

15 Selvledelse: Medarbejderen bliver nærmest sin egen leder

16

17

18

19 Netværk: 4 håndtryk fra Obama? Aktiver den sociale kapital I netværkene! Drøft 2 og 2, om I erbevidste nok om netværk hos jer? Kunne det gøres bedre?

20 Coaching-øvelse 1 time!

21 0 Innovativ, kundefokus, meget dansk og kreativ.

22 Q.

23

24 Til næste gang: Gerne mere Hildebrandt på Youtube! Kapitel


Download ppt "Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google