Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Totalentreprise Udbygning af Motorring 4

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Totalentreprise Udbygning af Motorring 4"— Præsentationens transcript:

1 Totalentreprise 0410.001 Udbygning af Motorring 4
Orienteringsmøde 15. december 2011

2 Orienteringsmøde - dagsorden
Velkommen Deltagere Vejdirektoratets projektorganisation Tidsplan Orientering Projektet Ledninger Arkæologi og arbejdsarealer Tildelingskriterier Spørgsmål

3 Baggrund Anlægslov, 21. december 2010
Udvidelse af Motorring 4 fra 4 til 6 spor – indvendig udvidelse (hovedforslag, VVM) Tilvalg til hovedforslag: kantopsamling Grøn trafikaftale, 29. januar 2009

4 Deltagere Christian Tolderlund – Projektleder
Per Øster – Fagprojektleder, Projekt Niels Peter Madsen – Anlægskoordinator Allan Aastrup – Fagprojektleder, Areal Mie Møller Jakobsen - Areal Hanne Breinholm – Afvanding Lene Tørnæs Helbo – Fagansvarlig, Broer Svend Mygind - Udbudskoordinator

5 Projektorganisation

6 VD’s Projektorganisation – fase 5
Projektleder, CTO Kommunikation, NN Areal & Naboer, NN Projektopfølgning - Vej, NN Projektopfølgning - Bro, NN Trafik- og beredskab, NN Anlægskoordinator, NPMA Administration, NN Arbejdsmiljøkoor., NN KS-Audit, NN Geoteknik, NN Signalanlæg, NN Økonomi, NN Miljøtilsyn, NN Trafiktilsyn, NN Belysningsanlæg, NN Kabelanlæg, NN Tilsynsleder, JAGJ Bygherretilsyn JVA, NN Bygherretilsyn BRO, NN

7 Tidsplan Detailbesigtigelse 11. oktober 2011
Orienteringsmøde 15. december 2011 Aflevering af tilbud 23. februar 2012 Kontrakt med vindende entreprenør ultimo marts 2012 Ekspropriationsforretning, maj 2012 Igangsætningsfrist, 1. juni 2012 Entreprise klar til aflevering senest 29. august 2014

8 Orientering Andre entrepriser i området
VD overvejer en incitamentsmodel for entreprisen

9 Andre entrepriser (syd)
(HN13) (VIW13)

10 Andre entrepriser (nord)
(HN-2) E E

11 Projektet Udvidelse med et ekstra kørespor i hver retning mellem Taastrup og Frederikssundmotorvejen Forstærkning af nødspor på udvidelsestrækning Nødspor på frakørselsramper Nyt afvandingssystem med kantopsamling langs MV og frakørselsramper. Udvidelse af bassin og etablering af 2 nye bassiner 2 signalregulerede rampekryds (Albertslund N), inkl. ombygning af kryds Nyt slidlag (SRS) på MV, ramper og rampekryds samt forbindelsesrampe til M12

12 Projekt (fortsat) Omisolering af 6 broer. Sideudvidelse af 3 broer.
Forlægning af kommuneveje Østbakkevej/Ballerupvej og Rovej (‘supercykelsti’) Frilægning af vandløb (Rogrøften) Etablering af beplantede støjvolde langs MV. Afmærkning og vejvisning Autoværn Vildthegn Kabelføringsveje for trafikledelse

13

14

15 1976 2011

16 Styrediagram TSA 4 Albertslund N (Vestskovvej)

17 Forlagt Ballerupvej og forlagt Rovej

18 8 portaler

19

20

21 Skitseprojekt fra VVM-undersøgelse

22 Konstruktioner 1 vandledningstunnel 3 stiunderføringer 3 overføringer

23 Overføringer - frihøjdevurdering
Frihøjderne er vurderet af være tilstrækkelige. For bro 20 – OF af Tjørnevej er frihøjden netop tilstrækkelig. Jf. notatet: Bro 18, 20 og 21, Undersøgelse af frihøjder

24 Bro 18, Herstedhøjevej Mulighed for at benytte den overførte sti til jordtransport Jf. Notat: Bro 18, Bæreevneundersøgelse vedr. jordtransport. Maks. to-akslede hjulkøretøjer med akseltryk på 11,5 t og total last på 23,0 t. Den nye kunststofbelægning skal beskyttes mod overlast.

25 Stiunderføringer – Bro 23, 25 og 26
Tvillingebygværker med gennemgående endevæg. Rapport: Bro 23 og 25: Bæreevnevurdering af planlagte sideudvidelser  Endevæggen kan klare belastningen fra sideudvidelse i klasse 150.

26 Bro 23, Risbystien Forberedelse for belysning i sideudvidelsen

27 Bro 25, Risby Mosevej Forberedelse for belysning i sideudvidelsen

28 Bro 26, Toftekærstien Vestbro Østbro

29 Stiunderføringer – Bro 23, 25 og 26
Rapport: Bro 23, 25 og 26: Særeftersyn af brodæk og fugtisolering Speciel fokus på bilagene vedr. s’MASH og Impact Echo undersøgelser og de tilhørende borekerneundersøgelser. Impact Echo til vurdering af behov for betonreparationer af selve brodækket i forbindelse med omisoleringen. s’MASH til vurdering af behov for evt. forstærkning af belægning i nødspor i forbindelse med midlertidige trafikomlægninger. Notat: Bro 23, 25 og 26: Interimsbelægninger Vurdering fra s’MASH målinger er inkluderet i afsnit om eksisterende forhold. Angivelse af krav til interimsbelægninger på broerne.

30 Stiunderføringer – Bro 23, 25 og 26
Stierne skal holdes åbne under udførelsen Fritrumsprofil med minimumsbredden 3,0 m og med minimumshøjden 2,5 m (for bro 23 og 26) henholdsvis 2,2 m for bro 25.

31 Ledninger Ledningsprotokoller (endelige) udsendes som rettelsesblad i december Vandsynsprotokol (endelig) udsendes som rettelsesblad i december SAB – Arbejdsplads, 1.1 Ledningsarbejder: Omlægninger finder sted løbende SAB – Arbejdsplads, 5. Ledninger: Entreprenør koordinerer med ledningsejere Der tages højde for omlægninger i planlægning af arbejde

32 Arkæologi 5 områder er udpeget af arkæologerne til arkæologiske forundersøgelser Forventet tid ca. 1 uge pr område Maks 4-5 uger, optimistisk 3 uger. Forudsat at der ikke findes noget af arkæologisk interesse er alle områder frigivet ved ekspropriationstidspunktet 7-8 maj.

33 Arkæologi Område 1: m2 areal arbejdsplads på matr.nre. 1e og 1k Risby By, Herstedvester. Område 2: m2 areal syd for Ydergårdsvej, hvor Østbakkevej/Ballerupvej forlægges og hvor det sydlige regnvandsbassin anlægges. Område 3: 16000m2 areal på matr. nr 8i Risby By, Herstedvester til regnvandsbassin, forlægning af Ballerupvej og frilægning af Rogrøft. Område 4: 6000 m2 areal på matr.nr 1i Herstedøster By, Herstedøster til etablering af støjvold. Område 5: 2600 m2 areal på matr.nr. 1f Herstedvester By, Herstedvester til arbejdsareal.

34 Område 1 og 5

35 Område 2, 3 og 4

36 Areal og arbejdsplads Permanent ekspropriationsgrænse 2 meter fra projektgrænse (1meter fra projektgrænse ved forlagt KV). Arbejdsareal langs projekt op til 10 meter fra projektgrænse dog tilpasset eksisterende støjvolde som vi ikke berører. 2 Arbejdspladser hhv. nord og syd for Ledøjevej Mulighed for forlængelse af støjvold til placering af overskudsjord i den nordlige projektende.

37 Eksempel på afgrænsninger

38 Mulighed for forlængelse af støjvold til placering af overskudsjord

39 Tildelingskriterier Økonomisk mest fordelagtigt tilbud Pris (70%)
Anlægslogistik (30%)

40 Spørgsmål til entreprise 0410.001
Spørgsmål til med kopi til og Rettelsesblade på


Download ppt "Totalentreprise Udbygning af Motorring 4"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google