Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnders Steffensen Redigeret for ca. et år siden
1
N YE LEDERSTILLINGER - NYE LEDERROLLER ?
2
L IDT OM GYMNASIET 610 elever, 57 lærere, 10 TAP´ere. Ledelse: rektor, vicerektor, 3 inspektorer.
3
LEDELSEN Rektor Vicerektor Uddannelsesleder, regnskabschef og IT-chef Princip om ansvarsområder Princip om back-up
4
O RGANISERING Samarbejdsudvalg Sikkerhedsudvalg Pædagogisk råd Dialogforum Udvalg for pædagogik Udvalg for skole/kultur Budgetudvalg
5
D ESUDEN En kommunikationsmedarbejder To internationale medarbejdere Tre medarbejdere med ansvar for årsfesten Fire studievejledere
6
O RGANISERING - LEDERROLLER Dialogforum samler PR formand, TR, to udvalgsformænd, en studievejleder samt tre-fire ledelsesrepræsentanter. Ledelsesrepræsentanter i alle udvalg giver beslutningskompetence. Kompetencen følger med lederens ansvarsområde. Lederen følger med i/deltager i arbejdet i ad hoc udvalg, arbejdsgrupper mm.
7
O RGANISERING – LEDERROLLER – AD HOC Styregruppe Ny organiserings - udvalg Kvalitetssikrings - udvalg Progressionsplan - udvalg AT arbejdsgrupper Ny Skriftlighedsgruppe Planlægning af pædagogiske dage mm.
8
L EDERROLLER Regeldefinerede sammenhænge Projektbestemte sammenhænge Organisationsbestemte sammenhænge Snitflader Situationsbestemte sammenhænge Personbestemte sammenhænge
9
UDFORDRINGER Styring af selvstyring Værdibaserede grupperinger Faglig konsensus Ansvarstagen Ansvarsoverdragelse Snitflader for kompetencen Projektorganisering Hierakiet
10
E R DET GODT NOK ? I en dynamisk og foranderlig verden med et hav af personligheder, værdisæt, fagligheder og ikke mindst muligheder – næppe for alle. Hvad så? Vores organisering og lederroller ændrer sig til stadighed. Vi finder aldrig en optimal løsning. Vi optimerer til stadighed.
11
S PØRGSMÅL ?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.