Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard."— Præsentationens transcript:

1 Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard

2 Status for Erhverv på Rådgivningscentrene 25 ud af 26 rådgivningscentre arbejder med markedssegment 15 centre har et Team DanRåd & Regnskab 6 lokale revisionsselskaber I Ø90 plan 5 (regnskaber udarbejdet for 2007 + sommerregnskaber juni 2008) 2.335 kunder – personligt ejet 265 kunder – selskabs ejet I Ø90 plan 1 under konto 82XX plus noteopgørelser : min. 1.000 kunder Alternativ software (anslået primo 2009) : 1.000 -1.500 kunder – personligt ejet 400 - 600 kunder – selskabs ejet

3 Status på Ø90 plan 5 kunder Plan 5: Regnskaber (udarbejdet for 2007 + sommerregnskaber juni 2008) SkatteregnskaberDriftsregnskaber Personligt ejet 2.335 stk. 741 stk. Selskabs ejet265 stk. 303 stk. Ud af 2.600 indtastede regnskaber i 2006/2007 er: 549 indtastet 0 under branchekode svarede til 21% 33 indtastet som uoplyst (980000) 31 indtastet under ugyldig branche En Ø90 kontrol på branchekode vil øge de brugbare data med 23%

4 Byggebranchen363 kunderPleje/sundhed116 kunder Anlæg og gartneri104 kunderTransport/logistik65 kunder Auto60 kunderLandbrugsmaskiner54 kunder Ejendomsudlejning54 kunderMaskinforarbejdning30 kunder El produktion25 kunderBlomsterforretninger23 kunder Tøjhandel22 kunderRestaurationer22 kunder Kornavl26 kunderPlanteydelser18 kunder Vandforsyning18 kunderVirksomhedsRådgivning14 kunder Rengøring13 kunderKøreskoler13 kunder Status på Ø90 plan 5 kunder

5 Plan 1: Analyse af ”anden omsætning” 1.027 landbrugsbedrifter ud af i alt 37.000 har en ”anden omsætning” over 50% af den samlede omsætning 2.473 landbrugsbedrifter har en anden omsætning over 100.000 kr. Det samlede antal landbrug er støt faldende med ca. 7.5% fra 2005-2007 Antallet af landbrugsbedrifter med anden omsætning >50% af samlet omsætning er steget med 20% fra 2005-2007 Antallet af bedrifter med anden omsætning over 100.000 kr. er faldet med ca. 4% fra 2005-2007, men forholdsmæssigt er der blevet flere. Status på Ø90 plan 1 kunder

6 Typer af supplerende/alternativ software til Ø90 Regneark:Bruges mange steder til mindre regnskaber og selskaber C5:Bl.a. LandboNord, Kolding Herred & Sønderjysk E-conomic:Bl.a. Agrovi Fokus IT:Bl.a. JL Revision Summa Sumarum:Bl.a. Den grønne Revisor Caseware:Bl.a. LRØ Navision:Bruges kun sporadisk Status på ”anden software” kunder

7 SynergiVækst Back Up Positiv udvikling Understøtte det enkelte center hvor I er og hvor I vil hen I relation til nuværende kernekunder/kerneydelser Markedschefens fokusområder

8 DanRåd & Regnskab – Markedschefens mål 200720082009201020112015 Kundetilgang netto i året6007001000120014001500/år Kunder i alt4600530063007500890014900 Heraf selskaber600650750100015002500 Antal regnskaber i Ø90 plan 53413400045005500650010000 Branchespecifikke aftaler1236710 Omsætning på DanRåd & Regnskab i alt35 mill40 mill60 mill90 mill125 mill250 mill Omkostninger til salg, marketing og netværk 0,8 mill1,3 mill2,0 mill2,5 mill2,8 mill3,5 mill Centre med et Team DanRåd & Regnskab468101116

9 KundetypeDanRåd kunder 2008 Skønnet Rådgivningscentre der vil fokusere på Baseret på interview Potentiale i alt Iværksætterca. 500 stk.14 centre Ca. 4.000 stk./år Der starter ca. 20.000 stk./år Drifterca. 3.500 stk.28 centreCa. 110.000 stk. Væksterca. 1.000 stk. 9 centreCa. 40.000 stk. Vækst - Kundepotentiale

10 Brancher Franchising aftaler Strategiske samarbejder med 3. part Tilkøb / samarbejdsaftaler Kundetyper Virksomhedstyper Regionale/lokale kunder Landbrugsrelaterede kunder Vækst - Kunder

11 Vækst - Rådgivning med basis i regnskabet Nuværende fokus: Regnskab som slutprodukt og lidt rådgivning ud fra regnskab – primært driftsøkonomi Fremtidens fokus: Intensiv rådgivning med basis i regnskab Regnskab Bogføring Moms Fakturering Lønadministration Firmasekretær Skat Driftsøkonomi Virksomhedsstrategi Vækststrategi Skattestrategi Selskabsdannelse Ejerskifte Socialøkonomi Familiejura Risikostyring Økonomistyring Finansieringsstrategi Virksomhedsrådgivning Revision

12 Eksisterende produkter Life Time Strategi Ejerskifte Ø90 online SelskabsRådgivning Nye produkter/produktudvikling Elektroniske overførsler Budget Økonomistyring Virksomhedsrådgivning Regnskabsdatabase, normtal, benchmarking Firmasekretær MiljøRådgivning Erhvervsjuridisk rådgivning Og mange andre… Koncept Fødevarevirksomheder C orporate S ocial R esponsibility Og mange andre… Vækst - produkter

13 Stor erfaring med / viden på smv (- landbrug) Rådgivning til det hele menneske Rådgivning fra vugge til grav Lokal forankring Stort og veletableret rådgivernetværk Regnskabsdatabase, normtal, benchmarking Effektiv produktion af regnskaber Vækst – Markedsmæssige styrker - USP

14 SynergiVækst Back Up Positiv udvikling Understøtte det enkelte center hvor I er og hvor I vil hen I relation til nuværende kernekunder/kerneydelser Markedschefens fokusområder

15 Synergi mellem Landbrug og Erhverv KundetyperLandbrugByerhverv Plan 1Plan 5 Antal er pr. d.d.Personligt ejetSelskabs ejetPersonligt ejetSelskabs ejet Vækstlandbrug Bulker ca. 2.000 stk.ca. 200 Vækstlandbrug Portefølje ca. 2.000 stk.ca. 350 Vækstlandbrug Value added ca. 4.000 stk. ca. 50 Produktionslandbrug ca. 10.000 stk. Delstidslandbrug ca. 23.000 stk. DanRåd & Regnskab ca. 3.500 stk.ca. 650 stk. Min. 5.000 kunder i 2010 ca. 750 stk. ca. 1.000 stk. ca. 50 stk. ca. 200 stk.

16 Eksisterende produkter: Markedssegment kan bruge mange af produkterne direkte Det faglige niveau kan fastholdes/udbygges Know how på regnskabsdatabase, normtal, benchmarking Nye produkter til nuværende kernekunder, f.eks.: SelskabsRådgivning VirksomhedsRådgivning Økonomistyring Springboards VækstDrive Synergi produkter

17 Fastholde/udbygge nuværende fagområder Bredere kundegrundlag Tiltrække nye medarbejdere Kompetenceudvikling inden for smv –virksomheder Stor vidensbase Synergi – HR / kompetencer

18 SynergiVækst Back up Positiv udvikling Understøtte det enkelte center hvor I er og hvor I vil hen I relation til nuværende kernekunder/kerneydelser Markedschefens fokusområder

19 DatafangstØ90Regnskabsaflæggelse Ø90 onlineBilagsregistreringCheck & kontrolRegnskabssegmentMedarbejder KundeFirmasekretærAutomatikAssistent Auto 5%10% 75%30%70% Sort nuværende ressourcefordeling Back Up – ændret ressourceforbrug lokalt 15%20%25%40%10%90% Skatteregnskab light + momsregnskab Efterudannet assistent Skatteregnskab + Årsrapport + Supplerende beretning + Driftsøkonomi + Normtal Konsulent + Analyse + Benchmarking + Virksomhedsstrategi + Vækststrategi + Skattestrategi + Selskabsrådgivning + Risikostyring + Budgetlægning + Finansieringsstrategi + Generationsskifte + Revision Efteruddannet konsulent – rødt fremtidens bud på ressourcefordeling

20 Sikre politisk accept af forretningsområde Sikre organisatorisk fokus for markedsområde Forretningsplan Opbygning af team/afdeling Udpege ansvarlig leder/driver Fokus på proaktiv salgsfunktion Sikre driftsmæssig fokus Engagerede medarbejdere Mål for team/den enkelte medarbejder Løbende evaluering og tilpasning Back-Up – Opgaver lokalt

21 Koordinere lokale ønsker/behov til produktudvikling Overordnet branchekontakt Overordnet kontakt til de regionale Væksthuse Udvikling af Ø90 plan 5 og Ø90 online Opsamling af data fra andre regnskabsprogrammer Regnskabsdatabase, normtal, benchmarking Overordnet markedsføring Fælles navn og brand Fælles hjemmeside Fælles markedsføringsmateriale Fælles/lokal produktkatalog Back-Up – Markedschefens opgaver

22 Back Up - Modelcenter Erhverv Rådgivnings center Landscenter Erhvervs kunder Netværket DLBR Erhverv Erhvervskunden oplever merværdi og forbedret konkurrencekraft i samarbejdet med netværket DLBR Erhverv Rådgivningscentret får opbygget et konkurrencedygtigt forretningsområde, der er effektivt og fremtidssikret Netværket DLBR Erhverv får opbygget et brand som trendsætter for rådgivning, service og innovation Landscentret underbygger DLBR strategien på at: drive og udvikle konkurrencedygtig rådgivningsvirksomhed skabe merværdi og konkurrencekraft for kunderne udfordre kunder, følge op og tænke i helhedsorienterede løsninger optimere service, forretning og produktsortiment

23 Store kunder Mellemstore kunder Mikro og små kunder Stigende grad af specialviden Formål 1: Det brede fundament Formål 2: Det udbyggede fokus Back Up - Modelcenter Erhverv

24 SynergiVækst Back up Positiv udvikling Understøtte det enkelte center hvor I er og hvor I vil hen I relation til nuværende kernekunder/kerneydelser Markedschefens fokusområder


Download ppt "Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google