Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Mediepædagogik og didaktik
Vibeholmskolen,
2
Folkeskolen.dk
3
Medier som vinduer og rammer
4
De fem benspænd Hvordan understøttes pædagogisk praksis?
Hvordan udfordres den pædagogiske dagsorden? Hvordan udfordres fagforståelsen? Hvordan udvikles nye måder at lære på? Hvordan udvikles arbejdet med digitale ressourcer og læremidler?
5
D I G T A L S E R N M E D I A L S R N G
6
Det mediepædagogiske projekt
Undervisningens medialisering: mediepædagogik og didaktik Multimodal læring og didaktisk design: Fokus på semiotiske ressourcer; tegnsystemer samt analoge og digitale medier Det mediepædagogisk håndværk Ressourcer og læremidler
7
Ny didaktisk platform FRA: et snævert didaktikbegreb (med en fokus på) mål og midler TIL : et udvidet didaktikbegreb (med en fokus på) undervisning og læreprocesser
8
MEDIEPÆDAGOGISK HÅNDVÆRK
Pædagogisk praksis MEDIEPÆDAGOGISK HÅNDVÆRK Teknik og udstyr Håndværk, æstetik og formsprog
9
Almen didaktik Fagdidaktik Mediedidaktik
10
Inspiration http://www.it-torvet.dk/ http://laeremiddeltjek.dk/
11
Mediepædagogiske vejledningsværktøjer – nogle eksempler
Informationssøgning Wordle.net Sortfix Produktion og præsentation Prezi Bambuser YouTube Wix Analyse og brainstorming MindMeister Kommunikation og samarbejde Blogger Wikispaces Skoleintra Dropbox You Tube / Skole Tube Facebook Mail Sms
12
SPØRGSMÅL (I) Hvordan skal mediepædagogisk arbejde udvikles (kultur, medier og læring) ? Hvordan skal mediepædagogisk arbejde organiseres (tid, sted og rum) ?
13
Spørgsmål (II) Hvorledes udvikles og tilrettelægges blandede vejledningsformer, der både rummer fysiske og virtuelle tilstedeværelsesformer – såvel synkront som asynkront? Hvad er de forskellige tilstedeværelsesformers styrker og svagheder i relation til læring?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.